• Hallonmos

Hur giftig är cassava?

Jag vet att cassava kan vara giftigt men hur giftigt är det? Alltså hur mycket måste man äta för att man ska få hälsoproblem? Den cassavan som finns i affären här i Sverige är ju söt och de innehåller mindre mängd gift än de bittra har jag förstått.

• Svar på tråden Hur giftig är cassava?
  • Monchichier
    klyban skrev 2017-04-27 18:05:42 följande:

Jag återkommer.

Du behöver inte få mig att förstå nått alls, utan det är jag som ska ta reda på om mitt minne sviker eller inte.

Men nu har du lagt upp det till att jag kan ha rött skoj sen om jag råkar ha rätt om cassava.

Så vi får se, det kan vara en liknande rot man skickar ned i jorden för lagra bort detta.

har jag inte återkommit till denna inom 10 dagar, så sparka en gång på mig så jag vaknar upp igen

Du är allt en lustig liten filur du
  • klyban
    Monchichier skrev 2017-04-27 20:42:06 följande:
    Du är allt en lustig liten filur du

Tittade snabbt nyss, det är cassava det handlar om och det är en fermentering och avgiftning av vätecyaniden när man gräver ned den.
    Man river den före, och sen kan det ligga där i många månader om man så önskar.
    Så fungerar både som avgiftar och lagra mat till sämre tider.

Men för mer praktiskt visa, så får vi vänta ett tag, då jag har en del avsnitt av Robson Green att plöja igenom först.
    Och det har jag verkligen inte tid med nu.
    Men borde vara typ ett avsnitt ifrån Fiji eller någon annan ögrupp, eller kanske nånstans i Sydamerika.
    Som du förstår är det en del att titta först, gillar du fiske och mat, så kan jag rekommendera den serien.
    Även om fokusen ligger på fiske, så äter han mycket av det han fångar.

• Monchichier
    klyban skrev 2017-04-27 21:18:37 följande:

Tittade snabbt nyss, det är cassava det handlar om och det är en fermentering och avgiftning av vätecyaniden när man gräver ned den.

Man river den före, och sen kan det ligga där i många månader om man så önskar.

Så fungerar både som avgiftar och lagra mat till sämre tider.

Men för mer praktiskt visa, så får vi vänta ett tag, då jag har en del avsnitt av Robson Green att plöja igenom först.

Och det har jag verkligen inte tid med nu.

Men borde vara typ ett avsnitt ifrån Fiji eller någon annan ögrupp, eller kanske nånstans i Sydamerika.

Som du förstår är det en del att titta först, gillar du fiske och mat, så kan jag rekommendera den serien.

Även om fokusen ligger på fiske, så äter han mycket av det han fångar.

Jag svarar på det här om minst 14 dagar.
  • klyban
    Monchichier skrev 2017-04-27 21:23:59 följande:
    Jag svarar på det här om minst 14 dagar.

Ta hur lång tid du vill, jag har ett evigheters tålamod.
    Jag ska försöka hitta klippet i alla fall, eller se om nått bra kommer upp på google senare.

• Monchichier
    klyban skrev 2017-04-27 21:28:16 följande:

Ta hur lång tid du vill, jag har ett evigheters tålamod.

Jag ska försöka hitta klippet i alla fall, eller se om nått bra kommer upp på google senare.

Det här kommer jag inte hinna svara på förrän om tidigast 28 dagar
  • klyban
    Monchichier skrev 2017-04-27 21:31:51 följande:
    Ta 56 dagar om du vill, det är ju inget viktigt precis.
  • klyban
    Monchichier skrev 2017-04-27 21:31:51 följande:
    Så nu har det gått +28 dagar, men känn dig inte stressad Skrattande
  • Monchichier
    klyban skrev 2017-05-24 05:58:15 följande:
    Så nu har det gått +28 dagar, men känn dig inte stressad Skrattande
    Dina avsnitt av Robin Green är avverkade också eller? Du skulle ju plöja igenom avsnitt om Fiji, Sydamerika, söderhavsöar innan du skulle återkomma.
  • klyban
    Monchichier skrev 2017-05-24 08:42:38 följande:
    Dina avsnitt av Robin Green är avverkade också eller? Du skulle ju plöja igenom avsnitt om Fiji, Sydamerika, söderhavsöar innan du skulle återkomma.

Det var du som sa att du skulle svara på detta sen, så skyll inte på mig att jag påminner dig på dag 29.
    Men visst är det så med Robson Green.

Se om den tummen åker ur snart.

• Monchichier
    klyban skrev 2017-05-24 11:56:21 följande:

Det var du som sa att du skulle svara på detta sen, så skyll inte på mig att jag påminner dig på dag 29.
    Men visst är det så med Robson Green.

Se om den tummen åker ur snart.

Och det var du som sa att du skulle vidareutveckla ditt påstående efter att du tittat avsnitt av Robinson Blue. Vad vill du ha sagt egentligen?
Svar på tråden Hur giftig är cassava?