• KarinMedK

Grav-Försäkring som täcker resa?

Hej alla,
    Jag har en reseförsäkring som täcker fram till v 28. Nu har vi blivit framflyttade i dateringen och plötsligt infaller vår semesterresa just under v 28 och inte v 26-27 som vi trodde när vi bokade. Därmed gäller inte vår vanliga reseförsäkring längre (täcker bara till v 28).
    Försöker läsa mig till vad som gäller med alla dessa gravidförsäkringar. Är absolut beredd att betala för något av bolagens "plus" försäkring, men det är ett myller för att försöka förstå vilken försäkring som är bra både som gravidförsäkring OCH som skyddar mig och barnet under resan.

Tänker att jag kan inte vara den första gravida kvinnan i Sverige som vill åka på semester tidigt i tredje semestern, så jag undrar, vilken försäkring har ni andra haft?

Tacksam för svar i denna djungel!

• Svar på tråden Grav-Försäkring som täcker resa?
  • Alexi

Europeiska har reseförsäkringar för gravida, tom v 32. Googla på dem.

• Misscaswell

Researchade det här grundligt under min första graviditet då jag var i USA efter v 28, och jag är ganska säker på att det inte finns någon gravidförsäkring som täcker. Den enda jag kunde hitta var ERV som nämns här ovan, och som du får köpa till utöver gravidförsäkring.

• Bfmaj123

Bupa global reseförsäkring täcker fram till vecka 36. Går att teckna online. Svensk kundservice men om det händer ngt ringer man deras kundservice i Köpenhamn (som Sos International).

Svar på tråden Grav-Försäkring som täcker resa?