• Leapea1

Hur var din blödning vid tidig graviditet?

Hej!

Jag plussade idag (plussade inte förra veckan så det är ganska tidigt) och det var en liten blodfläck i trosan när jag skulle ta testet.

Jag fick missfall i typ samma vecka jag är i nu, i slutet på januari, och då kom det en liten fläck och 5 dagar senare kom allt annat plus smärta. Så jag får ju invänta helgen och se om det kommer något mer då eller inte.

Men jag tänkte bara kolla med er som fått blödning tidigt men att det ändå gått bra med graviditeten? Förstår att det är olika för alla men intressant att veta ändå.

För jag hoppas ju såklart att detta kommer gå hela vägen men man tänker ju ändå att det kanske händer en repris :/

• Svar på tråden Hur var din blödning vid tidig graviditet?
  • LinneaL

Hej!

Jag fick en blödning i v.7 tror det var 6+4.

Jag var superorolig också då vi kämpat många år för att bli med barn.

För mig var det så att det var lite blod på papperet när jag torkade mig. Senare kom det lite mer, nästan som en mini mensblödning!

Vi åkte in på akuten och fick göra ett VUL som visade ett litet litet hjärta som pickade!

Så för mig var det jätteskönt att åka in och kolla, nu vet jag inte vad du räknar med att vara i för vecka, för man kan väl inte se alltför tidigt heller!

Nu sitter jag iaf här med en bamsemage och väntar bebis vilken dag som helst!

Så för mig gick allt bra!

Jag håller alla tummar och tår för att det inte är någon fara för dig heller!

Lycka till

• Sissimoine

Det är ju inte ovanligt med en liten blödning när man skulle haft sin mens. V.4, v.8, v.12 osv. Fick en mindre blödning vecka 8, lite slemblandad under 2 dagar, är i v.20 nu :) lycka till!

• Leapea1
    LinneaL skrev 2017-04-25 19:15:30 följande:

Hej!

För mig var det så att det var lite blod på papperet när jag torkade mig. Senare kom det lite mer, nästan som en mini mensblödning!

Vi åkte in på akuten och fick göra ett VUL som visade ett litet litet hjärta som pickade!

Så för mig var det jätteskönt att åka in och kolla, nu vet jag inte vad du räknar med att vara i för vecka, för man kan väl inte se alltför tidigt heller!

Lycka till

Åh vad härligt att höra! Är väl samma vecka du var i då. Man kan ju inte göra då mycket åt det men håller tummar och tår! Lycka till!!
  • Leapea1
    Sissimoine skrev 2017-04-25 19:18:55 följande:

Det är ju inte ovanligt med en liten blödning när man skulle haft sin mens. V.4, v.8, v.12 osv. Fick en mindre blödning vecka 8, lite slemblandad under 2 dagar, är i v.20 nu :) lycka till!

Tack för svar! Och lycka till själv!!!
  • Jag är bara jag

Blödde rött v.7 en hel dag om än mycket mindre än mens, Trodde självklart på m.f eftersom jag haft 4 innan. Men blödningen avtog gradvis till rosa och brunt och försvann på en vecka. Resultatet är idag 5 månader! Glad

• Jsv17

Jag hade bruna blodblandade flytningar under en dag i v.5, trodde givetvis det skulle utvecklas till ett missfall men de upphörde och har inte setts till sen dess och jag gick precis in i v.9

• Tossiafamiljen

Hej,

När jag väntade min son hade jag en liten blödning samma dag som jag skulle haft mens. Men jag kände i hela kroppen att det inte kändes som vanligt och trodde därför att jag ändå var gravid.

Jag gjorde ett positivt grav.test och hade sedan ett par småblödningar under graviditeten. Men det var inget onormalt sa min barnmorska och allt gick bra och jag har en frisk och pigg tvååring.

Däremot tog det nio månader av ett intensivt försök att bli gravida innan det tog sig. I mitt fall tror jag mycket att det var psykiskt. Jag ville så gärna bli gravid och jag trivdes inte på jobbet. Jag bytte jobb och kände att det då inte gjorde något om vi inte blev gravida då eftersom jag var ny på jobbet. Men en månad efter att jag börjat det nya jobbet blev jag gravid.

Men vi är alla så olika. Må så gott du kan och glöm inte bort att prata och ventilera med din partner så fort du behöver, det hjälpte mig mycket.

Mvh Sanna

Tossiafamiljen.se

• Anonym (Sally)

Jag fick en liten blödning på bim när jag var gravid med mitt andra barn. Hade testat positivt dagen innan.

Nu är jag gravid i åttonde månaden med trean och fick en liten klarröd, slemmig blödning på toapappret i vecka 6.

Har också varit med om två gånger det inte gick så bra tyvärr. Ena gången hade jag brunaktiga flytningar till och från under några dagar, som övergick till kraftig blödning och missfall. Vecka 6-7.

Andra gången fick jag en liten brun flytning i vecka 6. Sen inget mer. Det upptäcktes senare på ultraljud i vecka 9 att fostret dött i vecka 6. Ett MA alltså.

• Leapea1
    LinneaL skrev 2017-04-25 19:15:30 följande:

Hej!

Lycka till

Tyvärr så slutade det i mf för min del. :(
  • Papricorn

Jag blödde som en mens blödning i ca 4-5 dagar. Hade tampong i. Visste inte att jag var gravid.

Enda "konstiga" för mig var att det började som en rosa flytning på kvällen innan och fortsatte sedan som röd blödning. Jag får i vanliga fall uteslutande min mens på morgonen med rött blod direkt.

Svar på tråden Hur var din blödning vid tidig graviditet?