Var du en s.k. pojkflicka som barn och hur har det i så fall påverkat dig? (Långt)
Jag var enda barnet och pojkflicka tills jag började bli mer flickig lite sakta under högstadietiden. Som liten älskade jag fysiska lekar. Mamma klädde mig ganska typiskt flickigt och rev sitt hår när jag hela tiden rev sönder strumpbyxor för att jag klättrade träd. Har fortfarande traumatiska minnen av en knallrosa outfit med massa spets. Haha Hade väl några få tjejkompisar under min uppväxt men har alltid klickat mycket snabbare med män.
Klippte håret killkort i mellanstadiet och ville va kille då för "killar är så mycket roligare än tjejer". Har alltid tyckt män är mycket enklare att umgås med än kvinnor och jag har än i dag enormt lätt för att klicka med män som vän. Fått höra många gånger att de öppnar sig snabbare för mig än för andra kvinnor pga jag är avslappnad och öppensinnad. De får väldigt fort förtroende för mig. Inbillar mig att det har att göra med att jag aldrig enbart sett män som de där mystiska varelserna man bara lär känna när man är attraherad av dem (som mina andra tjejkompisar upplevde i tonåren). Enda nackdelen med att bli så lätt vän med män som jag upplevt det är att jag på tio sekunder brukar hamna i friendzone. Jag har alltid varit tjejen man är bästa vän med men inte blir kär i. Först på universitetet män började lägga märke till mig som kvinna och det är fortfarande något av en chock för mig varje gång någon man finner mig attraktiv...
Kvinnliga vänner kom mest in i mitt liv när jag blev äldre. Var förvånad när jag närmare 30 hade fler kvinnor jag umgicks med än män. :p
I högstadiet blev jag mer tjejig och numer kan jag vara ganska tjejig på flera sätt, men inombords finns pojkflickan fortfarande kvar. Det är något jag alltid kommer identifiera mig mer med hur mycket tjejiga saker jag än gör. Har dock fortfarande lite svårt för hur jag ibland tycker tjejer i grupp är för mycket mean girls. Män är enklare, mer rak kommunikation och gillar en man mig visar han det till mitt ansikte istället för låtsas som han gillar mig... Har alltid ogillat tanken på kvinnodominerade arbetsplatser, så skall bli intressant hur det kommer kännas när jag skall börja på en snart.