• Anonym (bebis)

Stjäls det kläder på förskolan?

Mitt barn ska börja på förskolan till hösten och jag blev "varnad" av olika vänner och bekanta med äldre barn att endast köpa billiga skitkläder till förskolan då det stjäls mycket och att vi säkert kommer att bli av med en del kläder. Jag blev väldigt förvånad. Är detta verkligen vanligt? Kan tänka mig att någon kanske tar med sig kläder hem av misstag men sedan lämnar tillbaka dem när man inser att man tagit fel men att stjäla medvetet?? Vi bor i Stockholms innerstad och de flesta ungarna som jag träffat är välklädda så det verkar inte som att det är någon nöd på dem. Ni som har barn på förskolan, stjäls det på era förskolor, vad har ni för erfarenhet? 

• Svar på tråden Stjäls det kläder på förskolan?
  • Carambolan

Vi har aldrig blivit av med något i alla fall. Nåt enstaka plagg har försvunnit men dykt upp i upphittatkorgen på fel avdelning efter ett par månder.

• Anonym (V)

Har haft två barn på förskolan och ingenting har blivit stulet. De gick i förskolan på en ort där typ alla bodde i villa pch verkade ha det gott ställt. Nu går de i skolan rätt centralt i Uppsala och här har vi blivit av med kläder tyvärr.

• Almina

För oss har det aldrig försvunnit annat än typ vantar, och det tror jag inte beror på stölder... Vi har väl iofs inte haft jättedyra kläder, men "skitkläder" skulle jag inte vilja ha på förskolan, de är ju ute mycket och då behövs det bra kläder!

• Anonym (Nja)

Beror nog på område. I Farsta där vi bodde innan försvann det en hel del. Och bara "finare" kläder. Och gärna ytterkläder och skor. Aldrig en billig tröja från HM liksom. Där vi bor nu försvinner det inte kläder. Jo omärkta kläder kan hamla fel men ingen som snor vad jag märkt.

• Anonym (Man)

På vår förskola stjäls det inget. Däremot så dyker det upp väldigt mycket nya fina märkeskläder på upphittat lådan.

Och emellanåt kan nån få med sig mitt barns kläder hem. De har jag fått tillbaka

• Harvester

Har dyra kläder på förskolan då de mest är ute, har hittills (1,5 år) inte blivit av med något men nu jinxade jag väl...

• Lena

En handfull plagg har försvunnit på åtta år, mest vantar men även någon t-shirt och strumpor. Dagiset är i ett villaområde i förorten.

• Anonym (xx)

På förskolan hörde jag aldrig om stölder. I förskoleklass har det däremot försvunnit dyra overaller. Dock är det lättare att komma in obemärkt i kapprummet på skolan. Nu brukar dom låsa ytterdörren när klassen lämnar lokalerna för t ex lunch.

• fluu

Har aldrig varit med om det, varken med dyra eller billiga kläder. Inte hört att det hänt någon annan heller.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Margaux

Nej, på vår förskola försvinner bara enstaka vantar. Har två barn som gått på samma förskola.

Svar på tråden Stjäls det kläder på förskolan?