• Ledsenkille

Sagan blev en mardröm

Hej, 

Måste skriva av mig lite, men tar gärna emot åsikter, tips och råd!

Träffade den mest underbara tjej någonsin för snart ett år sedan. Under
    förra sommaren inledde vi en het romans. En romans som fortsatt ända till idag. 
    Problemet var att både hon och jag hade precis lämnat förhållande med barn. 

Vi har levt ihop varannan vecka och haft det så sjukt fantastiskt. Övriga veckor träffats när det gått. Smsat och ringt 24/7. Hon har valt att hålla vårt förhållande hemligt med rädsla för att både svika ex och sin familj och få för stora bråk så att det blir ohanterligt med barnen. Jag har såklart mått ganska dåligt av det i perioder och velat vidare med ett öppet förhållande. Hur det än är så har det gått lång tid. Men hon har verkligen velat hålla det hemligt och jag har gått med på det för jag älskar henne så otroligt mycket. 

Runtom finns det flera problem, sjukskrivningar, alkohol, gård, djur och barn. Inte mellan oss två men runtom och framför allt i hennes liv. 

För två dagar sedan öppnade hon äntligen upp sig för sin familj och berättade över hur dåligt hon mått för att ha ljugit och hållt oss hemliga med rädsla för att förlora de närmaste. Hon fick jättemkt stöttning och hennes mamma fick så dåligt samvete över att hon inte stöttat henne nog. 

Löjligt kanske, men ändå viktigt på något sätt. Igår så skrev hon på facebook om oss och la till att "komplicerat" förhållande". Ett alldeles fantastiskt kärleksfullt inlägg. Å vad jag älskar henne!

Men samtidigt har hon efter skilsmässa fått ekonomiska svårigheter. Lösningen för henne nu är inte att starta upp livet med mig utan att flytta tillbaka till huset hon och hennes man fortfarande äger. Det innebär i praktiken att hon lever med sitt ex och deras barn den ena veckan och med mig den andra veckan. 

Jag sa igår att jag helt enkelt inte kommer orka det. Är det så hon vill så får sagan ta slut. Det slutade med fruktansvärda sms där allt i teorin tog slut. 

Nu är jag så sjukt jävla knäckt. Inte sovit en minut i natt utan lipat hela tiden. Ska jag orka stå ut med att hon flyttar till exet under några månader innan vi hittat något gemensamt boende. Är så fruktansvärt ledsen över situationen. 

Vi hade så mkt på gång. Planer om hus, resor, barn, förlovning och giftemål. 

Sen tar allt slut på bara nån timme för att jag sätter mig emot det som känns så självklart för mig. 

Ledsen som fan!

• Svar på tråden Sagan blev en mardröm
  • Meriall

Varför kan hon inte flytta in till dig? Förstår att det kan bli fullt om ni har barnen samma vecka men om ni har olika veckor? Eller har du inte träffat hennes barn? Det måste ju gå att lösa på något sätt? Kan hon bo hos någon annan släkting?

Är det problematiskt mellan henne och exet/hennes ex ogillar dig? Eller är ni rädda att det blir jobbigare för hennes barn om hon och exet flyttar ihop igen att flytta isär sedan?

Kan hon bo där varannan helg och hos dig resten av tiden? Eller mer sällan än varannan vecka? Kan ni hitta något i andra hand hon kan bo i som är billigt? Kan du hjälpa henne betala boendet? Kan ni ta ett lån för att lösa hennes ekonomi?

• Meriall

Varför tar det flera månader att hitta gemensamt boende?

Känns lite taskigt av dig att ställa sånt ultimatum om ni verkligen inte kan komma på något alternativ. En sak om hon föredrog att bo där men ni bör ju försöka lösa detta tillsammans om ni är ihop. Inte ställa ultimatum som leder till att ni går isär för att hon inte har något annat val...

• Ledsenkille

Det är ju just det. Varför kan hon inte flytta till mig. För att hon vill inte svika sitt ex
    med att hon verkligen är ihop med en ny. Å ja, det är mycket problematiskt. Han älskar fortfarande henne och vill absolut inte höra talas om att hon är med mig. 

Jag tyckte ju vi kunde löst detta ihop på annat sätt. Jag kunde hjälpt henne med ekonomin, hon kunde bott hos sina föräldrar osv. Istället så får jag att hon tycker det blir bäst att bo på gården till vi hittat något annat. Så hon är stenhård här. Det eller inget. Å jag förstår verkligen inte varför. 

Hemliga förhållanden är fruktansvärt att leva i. Å nu var vi äntligen på väg ur det å då flippar allt istället. 

• Scoops

Jag fattar inte..
    Om hon nu äntligen var ärlig om er relation för sina nära -och- ändrade status på facebook. Varför ändra det till "komplicerat"? Det är ju inte er relation som var komplicerad utan hennes relation till de andra..och sen ska hon flytta in med sitt ex istället för att gå framåt?
    Låter mer som att hon ev har något på g med exet och skrev komplicerat för att hålla dörren lite öppen.
    Nej, det här luktar illa. Tror du dodged that bullet även om det känns som att världen gått under nu.

• Ledsenkille
    Ja Scoop. 

Det är ju det som jag är så orolig för. Jag tycker mig känna henne så väl just nu. Vi är extremt nära varandra och har kämpat ganska länge med livets gåtor. 

Vi pratade iaf en stund nu. Det handlar nog mer om att hon vill få exet att flytta ut istället. Han vägrar röra på sig och hon vill egentligen ha huset eller sälja det. 

Men det gör så sjukt ont ändå. Nu delar de livet varannan vecka lixom. Tilläggas att det är riktigt stora ovänner och till mig så låter det att hon "hatar idioten"

• Meriall

Hur sviker hon sitt ex genom att inte bo där? Har hon gett någon tidsram för när hon inte ska bo där mer? Eller hänger det på att ni hittar annat boende? Kan hon tänka sig lite vad som då eller måste det vara "det perfekta huset" som ni kanske aldrig hittar?

Hon verkar inte färdig med sitt ex tyvärr :/ Är du säker på att exet vet att ni är ihop?

• KKarate

Mår du dåligt av att ha förlorat denna människa? Skojar du? Hon vill ju vara med sitt ex. Meditera på det idag snälla.

Jag vill ha en skata (fågel) som hoppar omkring nere på gemensamma gården. Den är ascool. Men den vill inte. Jag verkligen verkligen vill ha denna skata. Är det rätt strategi att kasta nät på den och fånga den mot skatans vilja? Nej. Aldrig i min vildaste fantasi, jag får rikta mitt begär mot något annat. Glass t ex.

">

• Påven Johanna II
    Ledsenkille skrev 2017-04-27 08:25:01 följande:

Det är ju just det. Varför kan hon inte flytta till mig. För att hon vill inte svika sitt ex
    med att hon verkligen är ihop med en ny. Å ja, det är mycket problematiskt. Han älskar fortfarande henne och vill absolut inte höra talas om att hon är med mig. 

Jag tyckte ju vi kunde löst detta ihop på annat sätt. Jag kunde hjälpt henne med ekonomin, hon kunde bott hos sina föräldrar osv. Istället så får jag att hon tycker det blir bäst att bo på gården till vi hittat något annat. Så hon är stenhård här. Det eller inget. Å jag förstår verkligen inte varför. 

Hemliga förhållanden är fruktansvärt att leva i. Å nu var vi äntligen på väg ur det å då flippar allt istället. 

Det låter ju inte klokt att flytta tillbaka till någon som fortfarande är känslomässigt engagerad i henne. Det om något är väl att vara dubbeltydig och svekfull. Jag har svårt att tro att det skäl hon uppger skulle vara det enda faktiskt. Hon är kanske en person som gillar att vara mitt i stormens öga? Dramasökande?
  • HotPink

Är det hennes gård sen tidigare? Varför inte sälja så får hon ut han ur huset.

Är det meningen att dom ska ha vv med barnen? Varför bor han där när det är hennes vecka?

Sover dom i samma rum?

Jag hade dragit öronen åt mig lite i denna situation. Det finns så många lösningar, men hon ser bara problem..

Svar på tråden Sagan blev en mardröm