• Anonym (Arg)

De nekade mig att köpa energidryck

Energidryck är det 15 årsgräns för att köpa, jag skulle köpa några förut när kassörskan plötsligt frågade efter leg som jag inte hade med mig. Hade bara några sedlar i fickan och inget mer.

Jag frågade henne paff om hon skämtade med mig, men nej. Hon plockade bort varorna när jag inte hade leg att visa.

Seriöst!? Aldrig känt mig så förnedrad. Det är mer än tio år sen jag passerade den gränsen!

Finns det någon annan som varit med om det här? För ENERGIDRYCK, inte ens alkohol eller dyl, utan några jäkla burkar energidryck. Känner mig ärligt förnedrad. Var lång kö och bli tagen för att vara under 15!

• Svar på tråden De nekade mig att köpa energidryck
  • Anonym (asdf)

Och nu ska du sitta här och gråta eller vadå? Fattar inte syftet med tråden.
    Ta det som en komplimang att du ser yngre ut än vad du är.

• Anonym (Arg)
    Anonym (asdf) skrev 2017-04-27 19:17:57 följande:

Och nu ska du sitta här och gråta eller vadå? Fattar inte syftet med tråden.

Ta det som en komplimang att du ser yngre ut än vad du är.

Det är INTE en komplimang, varför tror folk det? Okej att vara 40 och se ut som 30, men att se ut som ett barn!?
  • Grande Rock

Jag fick visa leg på bolaget vid 35 års ålder. Så är det ibland.

Att du är arg hoppas jag beror på att du inte hade med dig legitimation.

Att tro är att inte veta
  • Anonym (Arg)
    Grande Rock skrev 2017-04-27 19:20:15 följande:

Jag fick visa leg på bolaget vid 35 års ålder. Så är det ibland.

Att du är arg hoppas jag beror på att du inte hade med dig legitimation.

Är ju stor skillnad på det och att se ut som man inte ens är 15.
  • Grande Rock
    Anonym (Arg) skrev 2017-04-27 19:21:01 följande:
    Är ju stor skillnad på det och att se ut som man inte ens är 15.
    Nejdå, inte alls.
    Att tro är att inte veta
  • Anonym (Arg)
    Grande Rock skrev 2017-04-27 19:22:51 följande:

Nejdå, inte alls.

Klart att det är.
  • Grande Rock
    Anonym (Arg) skrev 2017-04-27 19:23:32 följande:
    Klart att det är.
    I mitt fall såg de fel på ca 15 år, i ditt fall ca 10. Inte jättestor skillnad.
    Att tro är att inte veta
  • Aikido

Så kassörskan ska bryta mot reglerna för att skydda ditt ego? Så småningom (kanske någon gång när du inte ens behöver visa leg på systemet) kommer du att inse att allting inte kretsar kring dig.

• Anonym (Arg)
    Grande Rock skrev 2017-04-27 19:25:15 följande:

I mitt fall såg de fel på ca 15 år, i ditt fall ca 10. Inte jättestor skillnad.

Du ser ingen skillnad i alls mellan att det är svårt att avgöra åldern på vuxna och att se skillnad på en vuxen och ett barn?

Hon trodde att jag var UNDER 15 och jag är snart 28, så inte alls likvärdigt.
  • Anonym (Arg)
    Aikido skrev 2017-04-27 19:26:12 följande:

Så kassörskan ska bryta mot reglerna för att skydda ditt ego? Så småningom (kanske någon gång när du inte ens behöver visa leg på systemet) kommer du att inse att allting inte kretsar kring dig.

Jag ser inte ut att vara under 15. Hade det varit allohol eller dyl hade det varit en annan sak.
Svar på tråden De nekade mig att köpa energidryck