• gurra

Hur få mecenatkort utan studier?/komvux

Hej! Önskar få ett mecenatkort bland annat för att få vissa rabatter. Fult, jag vet. Men hur får man detta snabbast? Alltså om man ej är student. Komvux antar jag? De startar inga kurser på länge. Andra vägar som går snabbt??

Jag undrar även om jag som redan har läst matematik på en ganska avancerad nivå kan bli godkänd att läsa grundläggande matematik via komvux? Skulle vilja fräscha upp kunskaperna men samtidigt har jag läst bland den mest avancerade matematiken så känns som att jag kommer möta patrull. Hur fungerar det? Om inte, hur vet man vilken matte man ska välja? Nu står det ju siffror, steg 1-5. Fanns ej på min tid. Känns samtidigt för svårt att hoppa på de övre stegen då det gått så lång tid.

• Svar på tråden Hur få mecenatkort utan studier?/komvux
  • riboflavin

Sök vilken jävla distanskurs som helst, vart som helst.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • gurra

Sommarkurser är stängda. Distanskurser verkar inte finnas många av när jag tittar på kommunens hemsida. Eller vet ni någon som har löpande intag och tar in när som?

• Carambolan

Titta inte på kommunen, titta på universitet och högskolor.

• gurra

Men universitet öppnar upp för kurser först i höst. Sommarkurser stängda för sen anmälan. Högskolor, kanske bra ide. Men har de löpande intag? Behöver ett omgående.

• Kjollo

Ansökning för universitetsstudier är stängd nästa öppnar i oktober för kurser till våren.

För att få läsa på komvux måste du ha bra skäl som läsa klart ämnen du inte klarade på gymnasiet eller ett ämne du behöver för att komma in på en utbildning.

Tycker inte det finns vidare bra student rabatter, aldrig använt kortet!

• Carambolan

"Löpande intag" brukar inte finnas, däremot bör det finnas många 7,5 hp-kurser som har kursstart nu i maj. Men det hänger då både på att de har tomma platser och på att de inte är påbyggnadskurser till de kurser som gått tidigare under terminen.

• Meriall
    gurra skrev 2017-04-29 21:54:36 följande:

Men universitet öppnar upp för kurser först i höst. Sommarkurser stängda för sen anmälan. Högskolor, kanske bra ide. Men har de löpande intag? Behöver ett omgående.

Hur menar du stängda för sen anmälan? Du menar att de bara accepterar sen anmälan nu? Sök på internet och sortera på de kurser som tar sen anmälan. Välj de roligaste... finna säkert ngt lätt matterelaterat som inte så många söker så du får en plats.
  • jagärjagvemärdu
    Meriall skrev 2017-04-30 08:23:05 följande:
    Hur menar du stängda för sen anmälan? Du menar att de bara accepterar sen anmälan nu? Sök på internet och sortera på de kurser som tar sen anmälan. Välj de roligaste... finna säkert ngt lätt matterelaterat som inte så många söker så du får en plats.
    Med stängd för sen anmälan menas att man inte kan göra sen anmälan...
Svar på tråden Hur få mecenatkort utan studier?/komvux