Eget första barn och bonusbarn
Jag kan förstå din känsla. Dom är tillsammans med din son när du inte är där. Du hör mysiga saker som hänt från dottern . Men du vet ju bara hur hon ser på det och inte hur mamman eller din man ser det. Dom kanske inte alls känner så. Eller så är det så och då är det ju positivt för din son.
Mina bonusar mamma var alltid trevlig mot våra barn men jag kunde ju se hur jobbigt det va för henne ibland. När hon slutade komma in och ignorerade vårt äldsta barn så gjorde det så mycket ondare. Det gjorde vår dotter illa om något. Detta pågick för att ena bonusdottern hade en stor revolt och fick mamman att ogilla pappan under en längre tid. Dom bestämde saker tillsammans som hon sen bröt och ja det var en turbulent tid. Hon slutade komma in och prata när hon hämtade dottern. Träffades vi ute och vår dotter hälsade så låtsades hon att hon inte fanns osv.
Det är så mycket värre för ett barn än att hon pratar och är glad. Ger en kram mm.
Så även om det är jobbigt så bar glad att hon försöker istället för att ignorera.
Efter allt som varit vill jag inte heller att våra barn ska vara ensam med henne. Mest för att jag såg hur oviktiga deras känslor var för henne när det blev jobbigt.