Kasperina skrev 2017-05-02 17:24:23 följande:
För mig känns det jättekonstigt att någon vill hindra en person från att ens få se sitt barns syskon. Jag tycker det låter jättesjukt!
Mitt ex har inte träffat någon ny ännu, men jag hoppas vid gud att han inte lyckas falla för någon som behandlar vårt barn på det sättet.
Mitt ex är ofta barnvakt åt vårt barns lillasyskon, eftersom vårt barn uppskattar att få dela sitt liv och sina erfarenheter med sitt syskon.
Det är väl toppen att vissa har en bra relation till sina ex. Men tyvärr ser inte verkligheten ut så i alla familjekonstellationer. Döm inte utan att ta reda på bakgrunden!
Om du ser till vår situation. Min mans ex stämmer honom på vårdnaden regelbundet för att få ensam vårdnad om det gemensamma barnet. Hon flyttar med barnet varje år, hon byter skola och förskola på egen hand, TROTS gemensam vårdnad. Och därtill sysslar hon med manipulationer, förtal och falska polisanmälningar, vilket drabbar även hennes egna barn så tror jag även du borde förstå att det kan finnas många anledningar till att man inte vill ha NÅGON kontakt med bonusbarnets mamma.
Att hon skulle få passa våra barn skulle aldrig falla oss in då hon är så olämplig som förälder man bara kan bli.
Min man har haft TUR som fallit för mig som är vettig, till skillnad från hans ex som har stora psykiska problem och behandlar deras gemensamma barn som skit rent ut sagt!