• VemEJag

Eget första barn och bonusbarn

(Nu har inte jag läst några andra inlägg än trådens första inlägg så någon kanske redan sagt detta eller liknande)

Jag tror att du känner så för att du får upp en bild av din man och hans ex som en familj, som den familj dem var innan det tog slut. Jag tror att du reagerar som du gör för att det skapar en svartsjuka hos dig. Att hon håller i ert barn är inte ett dugg konstigt för hon är ju (förmodligen) den person som står närmast er familj. Det är inte rätt mot hans dotter att förbjuda hennes mamma att hålla i hennes lillebror och du bör inte heller be din man att agera annorlunda i den här situationen. Däremot bör du prata med honom och berätta hur du känner men samtidigt medge att det är en svartsjukekänsla som uppstår och att du vill ha hans hjälp att släppa det.

Du kan inte se hans ex som en "fiende" när både du och hon har barn med honom. Ni är två sammansvetsadefamiljer och det handlar om att föröka lösa problem som uppstår så gott det går tillsammans. Försök lära känns varann och försök att umgås (vet att det kan vara svårt men önskvärt vore ju om man kunde ses även utöver veckobyterna utan att det kändes ett dugg konstigt).

Svar på tråden Eget första barn och bonusbarn