• Anonym (Kärlek)

Larvigt halsband på en vuxen kvinna?

Kan en vuxen kvinna (över 35 år) ha halsband där det står Love, Kärlek eller ett namn eller är det astöntigt? När det ser ut som i skrivstil eller som någon i Sex & the City hade för massa år sen ni vet.

• Svar på tråden Larvigt halsband på en vuxen kvinna?
  • ostpaj

Jag älskar stilen på carrie-halsbandet! Men skulle nog tycka att det var snyggare med ditt namn än något "massproducerat". Love. Hope. Blabla. Forever. Näää... Det säger mig ingenting. Bara billigt. Hötorget, liksom.

• Anonym (Tacky)

Över 35? Snarare över 15 och det är patetiskt.

Det fulaste som finns är ju 25-åriga tjejer med liknande halsband, typ sitt eget namn i skrivstil eller "Hope", är själv 25 och jobbar med en tjej som har sitt namn runt halsen. Det hade jag kanske haft på mellanstadiet möjligtvis. Otroligt självcentrerat och tacky.

• Anonym (Tacky)
    Anonym (N) skrev 2017-05-02 22:42:47 följande:

Haha vad bajsnödiga alla är!

Klart du ska ha ett sådant smycke om du vill Ts, en personlig stil är tidlös.

Kör på ditt namn istället för Love/kärlek, blir lite mer personligt så :)

Det är ju ännu värre med hennes egna namn. Ännu barnsligare och pinsammare...
  • Anonym (K)

Jag skulle inte ha en sådan halsband eftersom det är inte min smak , men du kan såklart ha halsbandet om du gillar den.

Jag tycker att det larvigare och barnsligare om en vuxen människa inte vågar klä sig som man vill för att man bryr sig så mycket vad andra ska tycka.

• Anonym (Tacky)
    Anonym (K) skrev 2017-05-03 10:04:37 följande:

Jag skulle inte ha en sådan halsband eftersom det är inte min smak , men du kan såklart ha halsbandet om du gillar den.

Jag tycker att det larvigare och barnsligare om en vuxen människa inte vågar klä sig som man vill för att man bryr sig så mycket vad andra ska tycka.

Förvisso sant, några av de coolaste människorna jag vet har lila hår i 40-årsåldern och har skippat tvåsamhet och satsat på hög utbildning och ett intressant liv.

Att jag tycker kollegan med namn runt halsen är tacky är nog för att hon är så desperat efter status och försöker gripa efter saker hon tror ser bra ut i andras ögon.

Gör vad du vill ts men vi kan väl sammanfatta tråden med att andra tycker att halsband med text är fult och något för barn och tweens-MEN att det bästa är att köra sitt race.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Kärlek) skrev 2017-05-02 21:20:52 följande:

Kan en vuxen kvinna (över 35 år) ha halsband där det står Love, Kärlek eller ett namn eller är det astöntigt? När det ser ut som i skrivstil eller som någon i Sex & the City hade för massa år sen ni vet.

Jag såg en kvinna på 75 ha ett sånt halsband förra året (hennes namn med skrivstil som Carrie i SATHC). Jag reagerade inte på att det skulle vara fel. Jag blev glad eftersom jag då kunde komma ihåg hennes namn
  • Anonym (Tacky)
    Anonym (Hepp) skrev 2017-05-03 11:03:50 följande:

Jag såg en kvinna på 75 ha ett sånt halsband förra året (hennes namn med skrivstil som Carrie i SATHC). Jag reagerade inte på att det skulle vara fel. Jag blev glad eftersom jag då kunde komma ihåg hennes namn

Ok men vid 75 års ålder är allt coolt. Dom kan göra precis vad dom vill. Precis som barn under 15 kan ha vilka frisyrer som helst. En 25-35åring är inte gullig med samma halsband som en 10-åring eller 80-åring.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Tacky) skrev 2017-05-03 11:10:49 följande:
    Ok men vid 75 års ålder är allt coolt. Dom kan göra precis vad dom vill. Precis som barn under 15 kan ha vilka frisyrer som helst. En 25-35åring är inte gullig med samma halsband som en 10-åring eller 80-åring.
    Ja så är det väl Det är då man kan färga håret rosa och ha gnallgröna glasögonbågar samtidigt.
  • Anonym (Tacky)
    Anonym (Hepp) skrev 2017-05-03 11:22:22 följande:

Ja så är det väl Det är då man kan färga håret rosa och ha gnallgröna glasögonbågar samtidigt.

Exakt! Att vara pigg och glad och sticka ut tas emot med öppna armar. Äldre personer (äldre än 75) behöver bara säga ett svärord eller göra nåt oväntat (inte sticka eller lösa korsord) för att folk ska bli förtjusta "vilken stark krutgumma", "vilken härlig gubbe" osv

En 25-åring som beter sig likadant ses inte lika förtjust på ;p
  • Mrs Moneybags

Just de där halsbanden med skrivstil är väl ute sedan ganska länge, men det finns ju många andra fina armband och halsband med text på.

• Anonym (Kärlek)

Så slutsatsen är att majoriteten tycker att det är töntigt men att man ska göra som man vill för att då blir det coolt.

• Anonym (Tacky)
    Anonym (Kärlek) skrev 2017-05-08 15:21:34 följande:

Så slutsatsen är att majoriteten tycker att det är töntigt men att man ska göra som man vill för att då blir det coolt.

Nja. Coolt om du är 75. Det är ju fult och töntigt men bättre att strunta i vad andra tycker om du så gärna vill!
  • Anonym (N)

Måste vara jobbigt att vara så ängslig för vad andra ska tycka :)

Svar på tråden Larvigt halsband på en vuxen kvinna?