• orzia1

För oss med BIM 1-5 juni

Hoppar in här. Bim runt den 3/5

Försöker få mitt fjärde barn. Har ett änglabarn och en dotter som är 9 år och en dotter som är 7 mån. Har svårt att bli gravid då jag saknar egen ägglossning och drabbas av många tidiga mf. Fick det sista mf för 5 mån sen då jag blev spontant gravid tätt på förlossningen . Vi har försökt sen dess. Och kommer köra denna mån o sen uppehåll i juni då vi ska på semester.

• orzia1
    LovisaTilda skrev 2017-05-04 19:11:54 följande:

Måste bara fråga...hur lång mens har ni?

Förra månaden (min första mens sen jag tog ut spiralen) hade jag spottnings i två dagar och mens i två dagar. Det var allt.

Denna månaden hade jag spottings igår och mens idag. Jag skulle dock inte kalla den riklig, och det känns som att den redan är på väg att avta. Är det normalt? Kan det påverka min ägglossning, eller innebära att min kropp inte riktigt funkar som den ska?

Har inte haft mens på flera år så jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Innan jag satte in första spiralen (för 8 år sedan) brukade jag ha mens i 5 dagar.

Min mens är ca 3-5 dagar ibland lite längre om jag får blod blandade flytningar på dag 1
  • orzia1
    HannaPanna92 skrev 2017-05-04 19:45:05 följande:

Hoppar in här från maj tråden då fröken röd kom nu...

Har äl 19/5 & bim 1/6.

Det blir försök nr 13 med första barnet. Har nu rätt i att få hjälp så ska boka tid hos min läkare så han kan skicka remiss till gyn. Blandade känslor!

Nu ska jag iallafall ta ett glas rött ikväll hehe.

Det gör du rätt i. Jag ska ta mig två glas imorgon
  • orzia1
    HannaPanna92 skrev 2017-05-04 21:52:09 följande:

Jag tänkte köpa hem progesterAll, är det något ni testat?

Äter redan Rosen rot, folsyra och mitt val kvinna.

Rosen rot och munk peppar ska väl ha ungefär samma effekt, om jag minns rätt? :)

Jag använde det denna gången. Och ska använda det igen denna månaden. Tyvärr mår jag fruktansvärt illa av den. Men det gör jag av mina ägglossningstabletter, min kropp har blivit så hormonkänslig sen förra graviditeten. Jag har inte så många dagar mellan ägglossning och mens och vill förlänga
  • orzia1
    Pasgetti skrev 2017-05-07 09:01:56 följande:

Negativt på Äl +14 Så ser definitivt ut som jag får hålla er sällskap här! Har Äl runt 23 maj och BIM 5 juni :)

Ge inte upp rikgtigt än. Vissa testar plus efter bim
  • orzia1

Åhh kan mensen ta slut ngn gång så man kan invänta ägglossning... All denna väntan.

• orzia1
    Isvattenis skrev 2017-05-07 17:53:29 följande:

Håller med. Min va helt borta igår kväll, äntligen. Vilket datum beräknar du ha ÄL?

Jag får ägglossning så sent tyvärr så inte förrän runt den 23-25 maj typ.

När har du beräknad äl ?
  • orzia1
    Jooosen skrev 2017-05-07 21:37:54 följande:

Fick mens igår men idag är den redan borta? Brukar ha mens typ 2-3 dagar. Aldrig bara en! Känns oroväckande kort alltså.... ändå alltid cykel på 28 dagar. Är lite orolig :(

Ibland får jag så, då har mensen kommit igen efter 1-2 dagar. Jag hade väntat ngr dagar o sen ringt gyn
  • orzia1
    Isvattenis skrev 2017-05-07 22:25:43 följande:

Det jobbigaste är att jag har inte den blekaste aning.

Mina cyklar de senaste halvåret har varit : sep 36 , oktober 33 , november 34 , december 28 , jan 34 , februari 38, mars och april 52 (en mens på två månader) sägs bero pga utlandsresa och stress.

Så jag kommer börja med ÄL test dag 15 kanske ? :)

Kommer mest gå på fertilt sekret och ligga på som tusan denna månad. Känner mig peppad. :P

Okej. Jag har också oregelbunden ägglossning, plus att jag går på tabletter för att få ägglossning. Jag börjar testa med test redan typ på dag 7 så jag är säker jag ej missar den.
  • orzia1
    Isvattenis skrev 2017-05-08 18:52:01 följande:

Okej. Jag är på dag 8 idag så kanske börjar till helgen. Jag har bara kört ÄL stickor en gång förut o då tycker jag att dom är starka hela tiden. Vet inte om de är för att jag äter Munkpeppar eller om de är för att jag har svårt att släppa ägg eller va tusan de är. Visst ser jag nån form av stegring men de är knappt :P så här såg de ut igår på dag 7 och en dag efter att mensen va helt borta

Har aldrig ätit munkpeppar så jag vet inte hur testerna blir. Det enda jag vet att det inte är ngn garanti att ägget släpper bara för man får positivt på ägglossningstest
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni