• Pennie22

För oss med BIM 1-5 juni

Wallstenskan skrev 2017-05-11 19:32:22 följande:

Aha! Sååå smart!

Okey bring it on Februari bebis!!!

Please!!!

Jag hade nog kontaktat kommunen eller förskolan jag är intresserad av för att veta "vad som gäller". (: kan nog vara olika (:
  • Pennie22
    brennaV skrev 2017-05-16 22:17:29 följande:

En riktig Depp dag idag. Brukar skriva av mig till ett fåtal vänner som följt mig detta år med mina tre missfall. Blir så himla matt på allt. Vet liksom inte om jag pallar med fler motgångar, om jag orkar kämpa för en till bebis. Jag blir 36 i år och hur länge till ska man försöka? Min man har alltid sagt att han inte vill ha en sladdis, men nu lutar det mer och mer åt det. Mina barn fyller 5 i juni och 4 i oktober.

Usch förlåt för deppinlägg men detta dränerar mig vissa dagar

Man har dåliga och man har bra dagar! Kämpa på !!! :)
  • Pennie22

Hej tjejer! Hur går allt för er? Jag och min sambo fick bara till det en gång vid de fertila dagarna...vet inte när jag hade äl...beräknad var den 19:e i kalendern...det konstiga är att min mage är uppsvullen som en ballong och så var det sist när jag var gravid plus att det har stuckit lite i mitt vänstra bröst...12 dagar kvar till mens så ska bli intressant och se.. kram

• Pennie22
    Jooosen skrev 2017-05-22 18:26:18 följande:

Spännande. Kände älsmärta idag på dag 17. Hade pos äl test igår. Hade sex dag 11,13 och 16. Idag vore ju optimalt men kommer nog inte hinna.. fan. Nu e det bara o vänta!!

Låter som ni skapat de bästa förutsättningarna ! :)
  • Pennie22
    Jooosen skrev 2017-05-22 18:58:46 följande:

Hoppas!! Ikväll vore bra men sambon kommer hem sent o ja måste sova tidigt haha. Vilken dag hade ni sex då? Kram

15 maj...så var ju långt ifrån äl som var "beräknad" 19:e. Men man vet aldrig och jag vet att spermierna kan överleva flera dagar :D jag vet ju inte om äl var innan 19:e så tiden får bevisa...tyckte bara att det stack och stramade i mitt bröst och just att min mage är så svullen. Sen har det stramat lite vid ljumskarna och mitt svett luktar mer än det brukar :D Jag tycker detta är så spännande ! Har läst om de som inte har några symptom alls och vissa som får jättetidiga symptom. Min mage kan vara känslig men svullar upp då jär när jag gar mens typ...jag tycker det e kul att gå runt och hoppas.
  • Pennie22
    Jooosen skrev 2017-05-22 20:24:13 följande:

Ja men absolut. De kan ju leva länge. Vilket försök är ni på? Minns inte alla i gruppen hehe jag har en cykel på 28 dagar. Min äl kommer rätt sent typ dag 16-17. Så man vet aldrig :)

Det är första försöket. Sist jag blev gravid dvs förra året blev jag gravid efter andra försöket men fick då tidigt missfall. Vi har inte försökt mer än nu då vi flyttat och andra saker kommit ivägen. Det var konstigt för jag blödde men hade ändå gravidsymptom och fick ett plus och jag ringde och pratade med bm och de bad mig vänta några dagar och hag tog nytt test och plusset var starkare...jag gjorde inskrivning hos barnmordka och de gjorde inga test eller så...samma dag fick jag så ont så kunde inte gå till jobbet.tror jag kanske blödde lite efter det....gjorde ett privat vul i gbg och hon såg inget och gravtest var neg...när jag kom hem samma dag kom missfallet.. jätteknasigt...då va det nog runt v. 8 men fägraviditeten hade nog slutat växa för längesen...väldigt konstigt var det iallafall...jag kommer inte ihåg allt iordning så inlägget blir nog lite flummigt...inte kul med missfall när man ser ett starkt plus...
  • Pennie22

Hej tjejer! Hur mår ni ? Min mage är såå uppsvälld! Jag känner mig konstig när jag vaknar på mornarna som att jag har lite svårare att andas. Sen känner jag mig konstig om jag väntar med att äta frukost för länge. Är på Bim -7 idag. Jag tog ett testa tidigt test flr skojjs skull men syntes inget. :D om jag är skengravid så är det sjukt hur man jan lura sig själv..spännande är det iallafall. När har ni bestämt er gör att testa er ?

• Pennie22
    LovisaTilda skrev 2017-05-27 02:36:25 följande:

I natt stramar det som tusan i magen, typ som när man gjort sit ups och får träningsverk (vilket jag inte gjort då ;) ). Men strömningen känns ganska högt upp i magen.

Tänk vad man analyserar allt som känns lite annorlunda :)

Vaknade btw nu för att jag var kissnödig :D

Åååå, jag vet att jag får svaret i veckan när BIM infaller, men det är ju så svårt att sluta tänka på det!

Förstår dig precis ( :
  • Pennie22
    LovisaTilda skrev 2017-05-27 08:24:36 följande:

Jag testade i morse. BIM -4, eller BIM -5, testlagrets stickor. Inte ett tecken.

Visserligen väntat. Tror ju inte att jag är gravid egentligen, för då har simmarna överlevt länge för att befrukta ägget. Men jag har så sjukt ömma bröst, så hoppet fanns ju.

Spännande! Mycket kan hända på 4 dagar ;) Håller tummarna för dig :)
  • Pennie22

Idag är det BIM -6 och jag känner som en varm nästan brännande känsla kring livmodern. Brukar inte ha några speciella symptom inför BIM förutom uppsvälld mage.

Jag har inte druckit alkohol på 4 veckor. Vet att många brukar köra på som vanligt och alla gör ju det som känns bäst :)

• Pennie22
    HannaPanna92 skrev 2017-05-30 11:04:24 följande:

Idag kom det rosa på pappret när jag torkade mig (har bim nu i veckan). Inte ens på försök nr 13 tog det sig. Jag bryter ihop hela tiden så fort jag ser någon annan bli gravid och det enda jag tänker på är att jag aldrig lär få barn. Fy fan vad jag hatar detta. Varför ska det vara så jäkla orättvist. :(

Om det bara är rosa ska du inte ta ut något i förskott :)
  • Pennie22

Hej!

Jag har tagit grav test idag fast eftermiddagkiss. Har tagit några andra med morgon..jag vet att det är tidigt att testa och tar därför inte ut något i förskott. Igår hade jag stramande känsla i ländryggen..har inte känt av det lika mycket. Däremot gar jag varit jättetrött. Har ömma bröst och jag var irriterad på jobbet idag på eftermiddagen...kändes som pms och det brukar jag inte ha.

• Pennie22
    Vincies_mamma skrev 2017-06-02 05:39:49 följande:

Vaknade tidigt nu imorse och gjorde ett test: positivt! Så glad!

Ååh va kul! Grattis!!!
  • Pennie22

Godmorgon :)

Härligt med fredag idag :)

Imorgon är min bim dag och vet att flera av er har samma. Nu håller vi tummarna!!!

Kram

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni