• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Testa att köra ägglossningstest både morgon och eftermiddag. Igår på morgonen var mina äl stickor långt ifrån positiva. Kom hem på eftermiddagen och fick fullt utslag. Tog då ett clearblue digital test som visade en fast glad gubbe.

Jag har ingen erfarenheten av tempande tyvärr. Håller tummarna att äl lurar bakom hörnet

Cheerful skrev 2017-05-18 22:29:52 följande:

Borde ha ägglossning idag eller imorgon, (beroende på vilken app) men ägglossningstesten visar bara minimal stegring, och ingen skillnad från igår till idag? Vi är inne på sjunde försöket med nummer ett, och det är verkligen svårt att vänta! Har haft ägglossning punkligt varje månad sedan jag tog ut min spiral i början av november, och då sa dessutom min läkare att allt såg helt perfekt ut, och att hon kunde se att det skulle gå fort då jag hade optimala förhållanden/blodvärden (?) är bara så besviken på min kropp just nu, men samtidigt vill jag verkligen inte bara ge upp! Använder Natural cycles också, men den här fortfarande aldrig kunnat detektera ägglossning. (förra månadens, dock ser jag ju en klar stegring från en dag till en annan?!

• brennaV

Vart gör ni insemination? Är det hos en barnmorska eller hos en gynekolog?

Längtanefterdig skrev 2017-05-18 22:04:25 följande:

Igår hade vi sex, imorgon ska vi köra på insemination så nu "sparar" vi lite på spermier ikväll. Så hoppas att någon av dessa tillfällen ska funka nu 

*håller tummarna*

• brennaV

Hej! Välkommen in i gruppen. Jag och min man jobbar också på nummer tre. Att bli gravid har inte varit mitt största problem det senaste året utan att få behålla det. Men nu hoppas vi att det är vår tur.

Håller tummar och tår <3

MalynCazzandra skrev 2017-05-18 10:05:46 följande:

Hej!

Jag är gärna med i denna grupp! Vi påbörjade vårt försök till ett barn förra månaden och det tog sig inte. Så nu ska vi försöka igen med nr 3! 

Enligt min app så ska jag ha äl runt den 2 juni. Hoppas verkligen att det tar sig denna gången! Längtar så efter att bli gravid igen

• brennaV

Fick aldrig blinkade gubbe utan min blev fast direkt. I detta nu känner jag skarp smärta på höger sida. Gissar att ägget släpper. Nu kan jag bara hoppas att ägget är dugligt, starka friska spermier väntar där inne och sen att alla annat som måste klaffa är redo denna månad. Vetefan om jag pallar ett 4:e missfall. Då skiter vi nog i att försöka få en trea.

Jooosen skrev 2017-05-19 11:46:56 följande:

3e dagen med blinkande gubbe. Borde ha äl på söndag. Hade samlag igår så "måste" få till det i helgen!! Hur går det för er andra?

• brennaV

Helt klart att ägglossningen sker vilken timme som helst!

Själv hade jag fast glad gubbe i torsdags eftermiddag när jag testade och vi hade sex på kvällen. Men sen fick vi inte till det i fredags då min man var borta. Så hoppas någon liten rackarspermie överlevde 24-48h nu.

Isvattenis skrev 2017-05-21 15:02:59 följande:

Eftersom jag äter mp o får förhöjt LC så testade jag inte varje dag. Stickorna på bilden är den 8/5 10, 14, 15 och den nedre idag. Borde ju ha ÄL snart för jag kände lite i magen i morse därför jag tog ftest ör annars hade jag bestämt att de va lönlöst

• brennaV

Men om den nedersta är från idag, kan ni ju sexa nu så är det ju perfekt

Isvattenis skrev 2017-05-21 18:53:57 följande:

Shiiiiit. Fick lite panik nu när du skrev så där. Undra om vi missat den :((

Sex senaste i torsdags kväll. Ska lägga sonen nu o sen blir de sex direkt. I hockey pausen :P undra om mannen går Me på de. Är öm upp i underlivet när jag satte mig i soffan så de lät ju vara typ nu?

• brennaV

Har alla i den här lilla gruppen passerat äl nu? Bara en lång väntan kvar va <3

• brennaV

Min kom på dag 19 i cykel denna månad. Fortsätt testa så kommer snart utslag på stickorna <3

Wallstenskan skrev 2017-05-23 21:27:11 följande:

Jag har testat sedan i fredags men ännu inte fått någonting på äl-stickan! Är på dag 14 idag :(

Kanske inte hade någon äl alls denna cykeln? Eller så kommer den senare?

Fy så dumt!! Känner mig väldigt nedstämd, de två senaste cyklerna har jag fått stegring ifrån dag 10-13 och äl dag 14. Vad hände nu liksom!?

• brennaV

Hade en glad fast gubbe i torsdags med clearblue digital, samt strecket på äl Stickan var lika starkt som kontrollstrecket. Vi hade sex i torsdags men inte i fredags eller lördags. Så hoppas på starka simmare

Jooosen skrev 2017-05-23 21:41:01 följande:

Japp äl stegring i söndags och ägglossning måndag tidig morgon. Fick till det senast söndags! Bim 3 juni! Dudå?

• brennaV

Min äl brukar vara dag 17-19. Men i februari var den på dag 23....så ibland spelar den mig ett spratt

Håller tummarna

Wallstenskan skrev 2017-05-23 21:58:03 följande:

Åh!!! Brukar din äl diffa mycket genom cyklerna? Tack! Du gav mig hopp, skall fortsätta testa!

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni