• Se mig inte åldern

Är en frisk 46årig som vill ha barn.

Hej!

Nu kommer kanske många att tro att ni läser fel, men jag är en kvinna på 46 år som vill ha fler barn. Mina 2 tidigare är vuxna och lever i trygga relationer sedan länge. Det är "minuset" att ha blivit mamma så länge sedan. Glad

Vid intresse så berättar jag självklart absolut mer.

Finns det någon som vet hur jag kan göra?
    Finns det något ställe där det finns dom som vill donera sperma?
    Eller finns det redan någon nu som läser detta och kan tänka sig det? Att vara 100% anonym eller vem vet som VILL vara involverad?

Jag vet att det finns klinik i Danmark men som jag förstod så anses min ålder vara för hög.

Jag är helt seriös, och tar lika så förslag och idéer.

Tack redan nu på förhand.

• Svar på tråden Är en frisk 46årig som vill ha barn.
  • Meriall

Har du inga tecken på klimakteriet än? Du har ingen partner eller? Vill du ha en närvarande partner eller inte?

Tycker inte att du är för gammal om du inte tycker det själv :)

• Se mig inte åldern

Hej! 

Nej, jag är inte ens i närheten av klimakteriet och har "fina" ägglossningar som min gyn säger så äggdonation behövs ej.

Och jag är singel, ensamstående.
    Skulle donator vilja vara närvarande så är det ok. Men absolut inte ett krav,

Tack så jätte mycket för ditt inlägg och information!

1
  • nernu

Rekommenderas inte för barnens skull. Men det brukar ju vara sekundärt.

• Jag är bara jag

Att påstå vid din höga ålder att ÄD inte behövs är inte sant för majoriteten. Chansen att bli gravid och föda barn är oerhört låg trots att man har äl. Äggkvaliteten är usel i hög ålder. Vi fick barn via ED, det bästa vi gjort! Solig

• Se mig inte åldern

Tack för alla era informativa svar. Men egna ägg och ägglossning och ha lätt att kunna bli med barn än så länge är inget problem.
    Jag undersöker mig väldigt ofta och mins ägg mår alldeles bra, allt för väl för min ålder.
    Mitt problem är att inte kunna bli med barn, utan problemet är att hitta något att bli med barn med. Jag är singel, ensamstående och är absolut inte typen att går på krogen och provar på lyckan.
    Själv har jag släkt på min mors sida där det är inte jätte svårt. Min mormor var 49 när hon fick min morbror som är bara 10 år äldre än mig.
    Sedan har jag mostrar som blivit med barn, och friska barn efter 47. Tvillingar och helt naturligt.
    Jag är ledsen för att vissa kan ha så lätt och andra så svårt.   
    Men just nu gäller det inte mig.

2
  • Se mig inte åldern

ÄD är inget jag behöver.. Har även själv erbjudit att donera ägg. Så det är inte problem. Fått bara blandade svar pga min ålder.

Tack alla som frågar!

2
  • Se mig inte åldern

-jag behöver inte ÄD trots min ålder, då allt funkar som det ska. Jag har ofta kontakt med gyn som har koll på det och mina ägg och ägglossningar mår utmärkt.

Det är därför min fråga från början var hur man kan göra eller var ska man titta efter donation av spermier?

1
  • 126355

Jag blir jätteglad när jag läser om dig. Jag vet dock inte hur du ska göra för att nå ditt mål eftersom du inte har en partner. Jag är själv överårig vad gäller graviditet 43 år men jag har en make som tillsammmans med mig önskar en liten kotte. Kör på!

• Orangebeans

Man kan beställa donatorsperma från Cryos och så skickar de hem det till dig, så ingen klinik. Annars finns det en sida som heter donordating.com. Där kan du komma i kontakt med män som ställer upp som donator.

Svar på tråden Är en frisk 46årig som vill ha barn.