Jag använder waist trainer mer och mer sedan ungefär en månad tillbaka; borde jag begränsa användningen mer?
Hej!
Jag har använt waist trainer lite grand av och till sedan ett år tillbaka. Senaste månaden har det blivit mer och mer för att jag känner mig mer attraktiv när jag har den på, och för att jag lättare kan ha klänning och kjol igen.
Utan waist trainern har jag en ordentlig putmage, framför allt sedan jag fick mina barn. Det har inte riktigt hjälpt att träna, utan putmagen har liksom bollat upp sig som en ballong (en del är väl bara luft, antar jag).
Nu till min fundering. Jag har bytt till en storlek mindre för en månad sedan, storlek 2XL istället för 3XL, och tycker den mindre sitter bra. Fast ska väl erkänna att den kändes rätt liten första gången jag tog på mig den, lade undan den för att återgå till den större storleken. Sedan råkade jag blanda ihop dem, och det blev den mindre i alla fall... Det är här min oro kommer in, för bara på två veckor så passar plötsligt storlek 2XL kanonbra. Är lite rädd att jag stramat ihop min midja mer än vad jag tänkt. Försöker ju begränsa användningen så att det inte blir för många timmar åt gången, kanske 6-10 timmar men ibland mer om man är på en sen fest och det tar lite tid att ta sig hem till exempel.
Det är hur som helst så att waist trainern passar som ett smäck, gör att jag känner mig fin och mer attraktiv (jag kan ha klänning igen utan att känna mig som att jag bär ett tält). Det går också mycket snabbare att få orgasm om man skulle råka ha denna på vid ett samlag (fast det är ju inte min tanke egentligen; bara råkade bli så när min man senast ville komma nära och vi inte hann upp till sovrummet utan började kramas i köket... Äh, tror ni förstår... )
Funderar över om jag borde försöka se till att stanna vid denna storlek, eller om det faktiskt är ok att även så småningom gå ner ytterligare en storlek till XL. Till min längd och vikt är ett midjemått på XL egentligen fullt normalt. Tvekar dock lite eftersom jag är lite rädd att waist trainern fångar mig in i ett beteende som jag kanske inte har full kontroll på. Jag känner att jag liksom dras till möjligheten att känna den där härliga åtsmitande känslan som waist trainern ger, genom att ytterligare minska storleken bara ett litet snäpp. Det är som om den håller om midjan, lite som när någon man tycker om ständigt är där och håller om en. Lite svårt att förklara, men så känns det. Vad jag tänker är ju att det finns en gräns för hur mycket man vill "hålla in" sitt hull. En sak vore väl om jag går ner några kilo i vikt (jag har 15-17 kilos övervikt), och att det i så fall vore naturligt att gå ner en storlek i waist trainer också. Samtidigt ryms det ju i och för sig lite mindre mat i magsäcken med waist trainern på, så det kanske ger sig själv.
Tacksam för er råd och tankar. Är jag dum som över huvud taget använder waist trainer? Det är så befriande att kunna känna att jag kan ha klänning igen utan att känna mig som en fet tant i tält. Och så härligt att känna hur jag kan vara attraktiv igen.
Jag är ju försiktig med waist trainern egentligen, bortsett möjligen från att jag råkade blanda ihop mina två waist trainers (i olika storlek) och ofta började använda den mindre utan att att vara medveten om att det var den mindre (upptäckte det i fredags....) Nu trivs min kropp bra i den, och jag har inga biverkningar som jag märkt av.
Vill gärna fortsätta att använda waist trainern kanske 5-6 dagar i veckan för att kunna känna mig attraktiv igen. Bidrar kanonbra till en bättre hållning också. Jag försöker träna för att musklerna ska må bra, och äter en varierad och rätt så hälsosam kost. Så jag tror ju att det borde vara helt ok att använda waist trainer, så länge jag inte minskar storleken på den för mycket. Vad säger ni, har ni tankar och råd om detta?