• Marie19

    Orolig växtvärk

    Hej, är i vecka 21.

    Har senaste veckan/veckorna haft mycket växtvärk.

    Sticker , drar , hugger , framförallt vid ljumskarna men också i sidorna. Öm i magen , inte alltid men kommer och går.... någon som har samma. Detta är mitt andra barn jag väntar.... har svagt minne av att det var samma då, mycket växtvärk kring 18-22.

  • Svar på tråden Orolig växtvärk
  • Emma118

    Jag hade jättemycket växt värk / ont i ligamenten mellan v 18 och v 24, sen gick det över (tills v 32 då foglossning började haha). Kändes som mensvärk / strålar av smärta på olika ställen runt magen och i
    ljumskarna.

    Tror inte du behöver oroa dig alls, men prata med BM om det hjälper.

  • Snuttis2

    Har haft stickningar o lite huggande i perioder, tror att det startade runt v 22-23 kanske! Lugnt i perioder o så kan det komma tillbaka(är i v 28 nu)! Har sett det som växtvärk då perioden från dina veckor o framåt är tillväxt period för barnet. Det är ju nu ligamenten o övriga organ börjar flyttas/tänjas ordentligt!

    Främst känt av det i delar av magen o ner mot ljumskarna. Syrran är läkare o har sagt att det är normalt så jag är lugn : ) !

    Börjat få sammandragningar också men de känns helt annorlunda!

  • Marie19

    Tack för era erfarenheter - jo känns som det växer mycket!

    Andra barnet jag väntar nu - har inte riktigt känt sammandragningar någon gång - förutom dagarna innan förlossningen men då var det nog mest förvärkar.

  • Malimari

    Känner absolut igen mig. Både med andra och tredje barnet har det "dragit" och gjort ont i de veckorna, även nu i vecka 30 med tredje barnet :) Är både ligament som behöver anpassa sig samt livmodern som växer på sig :)

  • nnnnnnnn

    Jag hade ett område stort som en handflata som var otroligt ömt hela tiden efter ca v. 18. Det var tydligen en nerv i kläm.

  • Marie19

    Tycker det är så märkligt att det står på olika sidor att växtvärk inte gör ont!!! Man ligger inte vrider sig men det är ju en påtaglig molvärk!

Svar på tråden Orolig växtvärk