• Anonym (Förvirrad)

Hjälp mig!!!

Ja jag vet inte hur jag ska börja!
    Min sambos bror har träffat en tjej som är helt dum i huvudet. Det är inte längre samma person. Hon är nykterist (inge fel i det) men alla runt omkring henne måste också vara nyktra. Då funkar inte ens en öl. De har varit tillsammans i 2år och har förlovat sig har en son på 4 månader och ska snart gifta sig (fast min sambos bror har varit emot de hela livet). Allt ska ske på hennes premisser. Är det inte rätt mat så vill hon inte ha. Ja jag kan fortsätta i en oändlighet.
    Jag har valt att inte umgås med henne och när hon är med så är inte jag där. Men hur ska jag göra för att kunna strunta i henne? Bara för min sambos skull. Alla hatet henne men jag vill ju ändå kunna umgås med mina svärföräldrar om hon nu råkar vara där. Men jag står liksom inte ut i hennes sällskap, då hon är JÄTTE negativ och jag är väldigt glad person. Men när jag ser henne eller är i hennes närhet så får jag nästan ta lugnande medicin för att inte bryta ihop.
    Vad ska jag göra?? Hjälp mig!!

• Svar på tråden Hjälp mig!!!
  • Anonym (Camilla)

Men herregud va ni ligger på TS. Det ligger säkert mer bakom än vad hon kan uttrycka i en text. 30 årsfest tycker jag iaf att brorsan kan gå på. Om ön vara för att säga hej och gratta.

Det är riktigt jobbigt att se en nära bli en annan person när de skaffar partner. Att de slutar göra självklara saker och typ tappar egen vilja. Sen att någon sa art TS inte verkar så positiv som hon skrev. Hon måste ju få gnälla av sig någonstans på det här. Hon kan ju va världens bästa annars. Försök att fatta. Ta inte allt så ordagrant.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Camilla) skrev 2017-05-08 22:04:42 följande:

Men herregud va ni ligger på TS. Det ligger säkert mer bakom än vad hon kan uttrycka i en text. 30 årsfest tycker jag iaf att brorsan kan gå på. Om ön vara för att säga hej och gratta.

Det är riktigt jobbigt att se en nära bli en annan person när de skaffar partner. Att de slutar göra självklara saker och typ tappar egen vilja. Sen att någon sa art TS inte verkar så positiv som hon skrev. Hon måste ju få gnälla av sig någonstans på det här. Hon kan ju va världens bästa annars. Försök att fatta. Ta inte allt så ordagrant.

Tack Camilla! Det där värmde verkligen!!
    Ja det är precis som du säger, har inte direkt någon att prata med då min sambo tycker detta är jätte jobbigt. När inte ens han kan komma själv på sin brors 30års dag, barnet eller hon behöver ju inte komma men han får inte komma själv för henne. Hon bestämmer allt, å han är så snäll och säger aldrig ifrån. Barnet höll de inne i över 2månader för han kunde ju bli sjuk. Då är han absolut inte förtidigt född. De har skaffat långhåriga katter fast två i släkten är jätte allergiska. Visst får de skaffa katt men då stänger de inne dessa två. En av dem är min sambo och hennes syster.
    Vill bara att någon kan lyssna, man känner sig väldigt ensam!
  • Anonym (Förstår)

Hemskt tråkigt, men tyvärr bara att acceptera att hans bror valt att leva med nån där han blivit en toffel. Eller kanske han alltid varit? Rätt uppenbart iaf att hon är manipulerande, styrande o dominant. En elak, taskig o överdrivet svartsjuk tjej.. Men att din sambo inte ens vill prata om det? Stoppar huvudet i sanden? 

Låter som hon kan ha en psykisk störning. O nu ska hon tvinga honom att gifta sig, fastän han inte vill? Om jag förstod det rätt.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Förstår) skrev 2017-05-15 11:44:34 följande:

Hemskt tråkigt, men tyvärr bara att acceptera att hans bror valt att leva med nån där han blivit en toffel. Eller kanske han alltid varit? Rätt uppenbart iaf att hon är manipulerande, styrande o dominant. En elak, taskig o överdrivet svartsjuk tjej.. Men att din sambo inte ens vill prata om det? Stoppar huvudet i sanden? 

Låter som hon kan ha en psykisk störning. O nu ska hon tvinga honom att gifta sig, fastän han inte vill? Om jag förstod det rätt.

Min sambos bror har inte varit en toffel innan han träffade henne. Nu är han en sån toffel att det är väldigt jobbigt att se. Min sambo mår inte bra av detta då han och hans bror har varit jätte nära varandra, de är bara ett år mellan dem. Innan jag träffade min sambo så pratade de till och med om att flytta ihop.
    Ja hon har verkligen en psykisk störning. Min sambo fyllde 30år nu i lördags och han hade en stor fest. De skulle komma kl:14 fast på inbjudan så skrev vi kl:15. Sen skulle de inte komma, sen så kom det ändå. Kl:14 stod de i hallen. Jag och min syster står då och fixar oss. Jag går å hälsar på sambons bror och son. Men jag kollar inte ens på henne. Hon hälsar inte på någon. Hon står där sur och tvär. När de andra gästerna kommer så kommer de inte ens ner (vi var i en lokal) och hälsade på de andra gästerna. De åkte vid kl:15 utan att säga hej då till nån. Inte ens till min sambo. Han fick fyra begagnade skjortor och tre begagnade dvd filmer som present. Hon hade sagt till mina svärföräldrar att hon ville inte vara kvar för jag inte sa hej. Men det hade inte gjort någon skillnad om jag hade gjort de. Om hon kommer till mig så vill jag att folket kommer till mig och hälsar. Om man blir bjuden till kungen så tror jag inte man kan stå i ett hörn och vänta tills kungen kommer och hälsar på en.
    Ja nu ska de gifta sig. Fast han har sagt till min sambo att han aldrig tänker gifta sig. Men ja då kom toffeln fram igen. Så nu har jag sagt till min sambo att de bara tar och gör saker och ting värre så jag tänker inte träffa dem mer. Men sambon får ju såklart träffa dem. Men sambons bror får inte träffa vilka han vill. Och sån tänker jag inte bli!!
  • Anonym (Släkt med släkten)

Du får helt enkelt bita ihop och inta en neutral attityd. Den här personen är din svågers val, inget du kan göra något åt oavsett vad du tycker. Hon kommer alltid vara mamma till dina barns kusin. Umgås behöver ni inte göra i någon större omfattning men ni behöver fungera i de sammanhang där era vägar korsas. Uppträd artigt och korrekt när ni ses.

• Miss Skywalker

Undrar fortfarande vad problemet är? Mer än att brorsan har ändrat sig angående giftemål och de har skaffat katt..

• Miss Skywalker
    Anonym (Förvirrad) skrev 2017-05-16 22:12:35 följande:
    Min sambos bror har inte varit en toffel innan han träffade henne. Nu är han en sån toffel att det är väldigt jobbigt att se. Min sambo mår inte bra av detta då han och hans bror har varit jätte nära varandra, de är bara ett år mellan dem. Innan jag träffade min sambo så pratade de till och med om att flytta ihop.
    Ja hon har verkligen en psykisk störning. Min sambo fyllde 30år nu i lördags och han hade en stor fest. De skulle komma kl:14 fast på inbjudan så skrev vi kl:15. Sen skulle de inte komma, sen så kom det ändå. Kl:14 stod de i hallen. Jag och min syster står då och fixar oss. Jag går å hälsar på sambons bror och son. Men jag kollar inte ens på henne. Hon hälsar inte på någon. Hon står där sur och tvär. När de andra gästerna kommer så kommer de inte ens ner (vi var i en lokal) och hälsade på de andra gästerna. De åkte vid kl:15 utan att säga hej då till nån. Inte ens till min sambo. Han fick fyra begagnade skjortor och tre begagnade dvd filmer som present. Hon hade sagt till mina svärföräldrar att hon ville inte vara kvar för jag inte sa hej. Men det hade inte gjort någon skillnad om jag hade gjort de. Om hon kommer till mig så vill jag att folket kommer till mig och hälsar. Om man blir bjuden till kungen så tror jag inte man kan stå i ett hörn och vänta tills kungen kommer och hälsar på en.
    Ja nu ska de gifta sig. Fast han har sagt till min sambo att han aldrig tänker gifta sig. Men ja då kom toffeln fram igen. Så nu har jag sagt till min sambo att de bara tar och gör saker och ting värre så jag tänker inte träffa dem mer. Men sambon får ju såklart träffa dem. Men sambons bror får inte träffa vilka han vill. Och sån tänker jag inte bli!!
    Jaha så du bjuder hem folk och sedan ignorerar dem. Då förstår jag att de drog. Helt otroligt oförskämt och respektlöst mot både henne och din sambos bror..
  • Anonym (Förvirrad)
    Miss Skywalker skrev 2017-05-17 11:42:03 följande:
    Jaha så du bjuder hem folk och sedan ignorerar dem. Då förstår jag att de drog. Helt otroligt oförskämt och respektlöst mot både henne och din sambos bror..
    Jag bjöd inte hem dom, de var de själva som gjorde. Sen behöver du inte hoppa på mig för något jag tycker är jobbigt, det gör inte saken bättre. Men tydligen får alla andra bete sig hur de vill mot folk medans jag bara ska tacka och ta emot. Stänga av och uppföra mig. Varför behöver inte hon de?
  • Anonym (Muppan)

Men undvik henne då.

Min makes bror har samma problem, är tillsammans med en satkärring. Hon är inte nykterist men precis allt annat du skrev. När vi har grillkväll bjuder vi honom, och vi försöker planera event ihop när hon jobbar. han har säkert fattat att vi verkligen störs av henne, men han har ju valt henne. Så mer än så kan vi inte göra, men vi umgås inte alls lika mycket längre.

• Miss Skywalker
    Anonym (Förvirrad) skrev 2017-05-17 22:38:45 följande:
    Jag bjöd inte hem dom, de var de själva som gjorde. Sen behöver du inte hoppa på mig för något jag tycker är jobbigt, det gör inte saken bättre. Men tydligen får alla andra bete sig hur de vill mot folk medans jag bara ska tacka och ta emot. Stänga av och uppföra mig. Varför behöver inte hon de?
    "De skulle komma kl:14 fast på inbjudan så skrev vi kl:15."

Svar på tråden Hjälp mig!!!