Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

    Hur blir man bättre på comebacks?

    Jag tycker att du skötte det bra som du gjorde.

    Visst ska man säga ifrån när det behövs och stå upp för sig själv, men det finns ju inget egenvärde i att vara otrevlig tillbaka mot en otrevlig kund.

    Händer det vid upprepade tillfällen med samma kund eller om du återkommande utsätts för den typen av agerande på arbetet behövs det förstås göras något.

    Men jag tänker mig att denna kund var en sån där person som lite allmänt säger vad som helst?

    Eller är det en kollega, i så fall tycker jag du ska föra som du föreslår att informera om att det var ett övertramp och att det inte är ok att bemöta sina kollegor på det sättet.

    Ofta är det mer effektivt att vara lugn och saklig än att be någon dra pt helvete.

Svar på tråden Hur blir man bättre på comebacks?