• Sanna08

Eget rum vid födsel

Helluu måste bara fråga... när ni förstföderskor där ute som har fött har ni fått eget rum då? Jag prata med min sambos syster som fick en underbar fin pojk nu imorse och hon fick inget eget rum.. hade en kvinna bredvid sig som rååå snarkade och hon sprack där nere så hon blev sydd. Så vi satt o messa o hon sa det att ja... så jag sitter här nu med han i famnen själv... men vågar inte röra mig för att jag är rädd att jag tappar honom ... hur fan ska hon få någon sömn med en snarkande elefant bredvid sig och sen ingen anhörig där..? (Skratt) måste ju vara ert skämt eller ? Jag sa till D min sambo att du får inte åka någonstans efter jag har fött! Du stannar hos mig! Haha.... ett annat alternativ var Varberg då men det är ju en bit att åka från Gbg /: hur har ni gjort? Tacksam för svar... <3

• Svar på tråden Eget rum vid födsel
  • Sanna08

Oki...men Ush... känns ju inte roligt ändå /:

Jag vill ju ha honom där lixom... men födde du på östra ? (:

• Sanna08

Men jag trodde Mölndal har stängt ner sin förlossning helt? Har dom flyttat den till östra då menar du? (:

Ja asså det känns ju som om att det är brist på rum haha!

Sen vet vi ju inte... dom kanske skickar oss till Varberg pga brist på plats på östra ? Hoppas inte säger jag bara ... snacka om paniken som kanske uppstår om det är bråttom (:

• Sanna08

Nämen fyfan

Paxton skrev 2017-05-09 10:33:27 följande:

Födde på Östra för tre veckor sedan och blev kvar med min man i flera dagar, i eget rum. Hade åkt hem direkt om jag var tvungen att dela. BB finns på mer än en våning och dessutom byggs det fler för fulla muggar. Alla hade eget rum tillsammans med sina partners.

Aha Oki (: amen dåså (:
  • Sanna08
    Nykär15 skrev 2017-05-09 10:42:50 följande:

Jag har fött på Östra med andra barnet och hade turen att trots det få eget rum, för det just då fanns plats. Men nu när de stängt Mölndal så är det ju högre tryck på Östra då alla föder där. Så jag hade inte räknat med eget rum tyvärr....har själv lite ångest för det då vi väntar liten i december...

De har ju tyvärr inget patienthotell heller...

Tycker det borde vara regel att få ha kvar sin sambo och att alla fick eget rum. De hjälper ju till jättemycket för bm som inte behöver springa dit och hjälpa om mamman inte orkar själv efter förlossningen...

Min syrra fick sova på sal med 3 andra mammor efter båda sina förlossningar, så hennes man fick inte vara kvar nån gång...hon sa att det var fruktansvärt, hela tiden någon som var vaken och skrek så hon inte kunde sova...fy fan. 

Amen det är lite det jag menar... snacka om att inte kunna stressa ner efter man fött utan man ska höra allt och alla runt omkring sig hela tiden... haha! (:
  • Sanna08
    Sanna08 skrev 2017-05-09 12:52:40 följande:

Nämen fyfan

Aha Oki (: amen dåså (:

Men ja där kan jag hålla med dig.... man måste ju få tid att återhämta sig för gudsskull? ((:

Dåligt att Mölndal har stängt ner... hur tänkte dom?
  • Sanna08

Ojj! Ja nä men det är ju så.. man kan bara hoppas på att man får eget rum (:

Axioria1 skrev 2017-05-09 19:49:41 följande:

De vanligaste är att dela i Örebro men jag fick eget 3 nätter när sonen föddes. Men det berodde på att jag var sängliggandes i 2 dygn efter förlossningen så jag blev "prioriterad". Sen efter 3 nätter fick jag dela rum. Hade knappt sovit på flera dygn. Var inte kul. Bebisen sov ej, mjölken rann till, bebisen kunde ej få något tag och amma, bebis grät, jag grät.

Kände än värre av att jag kände att vi störde den andra nyblivna mamman.

Sluta med att de väl tyckte så synd om mig så jag fick ett "eget" rum men de sa att om se kom upp någon från förlossningen så skulle jag behöva dela. Men se kom ingen.

Skulle "gärna" dela vid andra tillfällen men som nybliven mamma känner man sig väldig skör och osäker så jag tycker att man åtminstone vid första barnet borde få va själv på rummet med sin partner. Men tyvärr ser inte verkligheten ut så.

Svar på tråden Eget rum vid födsel