Lia4 skrev 2017-05-11 14:14:20 följande:
Du har inte reflekterat över detta med barnsalar? Att nyfödda skiljdes åt från sina mammor? Helt horribelt anser jag som bm. Tur man kommit längre i utvecklingen idag.
Om det bara vore utvecklingen så...
Jag snittades efter att ha krystat i en dryg timme med andra barnet. Jag hade vanvettigt ont överallt och svårt att röra mig. Barnet spydde hela första natten. Hade inte min mamma varit där så vet jag inte hur jag hade klarat det, då hade jag fått sitta upp och hålla mig vaken eller låta henne spy på mig
Jag var kvar fyra dygn och fick ingen hjälp överhuvudtaget, jag försökte fråga men de stackars syrrorna var så stressade så jag ville inte störa. Köket misslyckades med att fixa mat åt mig (är multiallergiker) så jag fick ringa efter hämtpizza.
Det du kallar att komma längre i utvecklingen kallar jag att minimera personal så långt det går utan att någon dör.
Min mamma födde barn 1970, 1979 och 1987 och hon var helt chockad över hur de nyblivna mammorna (och barnen med för den delen) behandlades.
Jag skyller absolut inte på personalen, de gör så gott de kan. Efter min första förlossning fixade de mat åt mig under hela vistelsen eftersom sjukhuskök generellt helt enkelt inte klarar av att fixa allergifri mat.
Men det är en annan historia