Inlägg från: Anonym (Gnäll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gnäll)

Ringa 1177 vid sjukdomsfrågor - totalt meningslöst

Så mycket gnäll på vården :(, först och främst tänk på att du ringer till någon, det är ofta svårt att bedöma en tillstånd via telefon, och man är också rädd att ställa en diagnos så man får skit för det sen.

Det är iland svårt att få en diagnos via akuten eller VC ibland också och man tar 1000 prover går till olika läkare mm.

Svensken har så höga förväntningar över diagnoser och råd via telefon, anmäla råd kan du väl få eller sök a,kut mm, det är special utbildade sköterskor ej läkare som svarar på din frågor. 

• Anonym (Gnäll)
    Ascendere skrev 2017-05-11 14:06:52 följande:
    Jomen grundproblemet är ju att om jimmy 23 år gör som han ska göra och  ringer till vårdcentralen får han ingen läkartid, för det finns inga. 
    Så jimmy 23 år väntar och väntar, till slut får han så ont att han åker till akuten. 
    Hade svensk sjukvård fungerat så hade han ju bara ringt sin läkare, fått en tid samma eller nästa dag, och efter att ha träffat läkaren kunnat få vad man nu får mot nageltrång. 
    menar du att du beställer tid via rådgivningen, jag går in på 117 loggar in väljer mi vårdcentral och bokar själv min tid då det finns lediga tider eller så lämnar jag över det till att de bokar en tid åt mig.

Jag fyller i bara mina bekymmer 
Svar på tråden Ringa 1177 vid sjukdomsfrågor - totalt meningslöst