Inlägg från: Anonym (.-.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.-.)

    Ringa 1177 vid sjukdomsfrågor - totalt meningslöst

    8295 skrev 2017-05-11 10:07:07 följande:
    Näe, inte den tid det tog för henne att göra det. Min information stod i min journal som hon hade framför sig. Jag visste inte vars jag skulle ringa, därför blev det 1177. Sen fick jag åka plingplong in då det var riktigt akut. Kan inte hjälpa att känna hur flera minuter slösades bort i telefon med henne.
    Personal på 1177 har inte tillgång till patientjournalerna, de har ett annat system man klickar sig vidare i och ställer följdfrågor beroende på vilken information man får i telefon av den vårdsökande. Har personen tidigare ringt in så kan det finnas loggade anteckningar från de samtalen, men de har som sagt inte tillgång till all sjukdomshistorik om den de pratar med. Om det inte ändrats senaste 4 åren så fungerar det så. 

    Tycker själv att det är en väldigt bra tjänst även om erfarenheten och kompetensnivån såklart är ganska spridd på de sjuksköterskor som arbetar där (precis som på alla andra ställen inom sjukvården). 
Svar på tråden Ringa 1177 vid sjukdomsfrågor - totalt meningslöst