Inlägg från: Anonym (Kry!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kry!!)

    Ringa 1177 vid sjukdomsfrågor - totalt meningslöst

    Jag rekommenderar starkt dom har apparna man kan använda i telefonen.


    Jag har använt KRY till min 3 åring ett par gånger då det varit allt från långvarig magsjuka till öroninflammationer. Då akut tid då jag loggat in, bokat tid, fått vänta max 10 minuter. Man skickar in bild och beskrivning sen videosamtal där läkaren ställer lite frågor och tittar mer om det behövs. Sen ligger receptet att hämta ut. (Jag har då loggat in på apotekets hemsida och gett mamma fullmakt så hon har hämtat ut). Då har det blivit att inom 1 timme från att jag beslutar mig från läkarbesök så har jag medicin i handen. Inga idiot-råd och inte åka iväg med gnälligt barn.


    Enbart 1 tillfälle de skickat mig vidare då lillen var nyopererad och det såg ut som han fått en infektion, men även då gick det snabbt, från kry tills att vi var klara på sjukhuset tog det 3 timmar istället för att vänta på akuten där mellan.

  • Anonym (Kry!!)
    Benedicte skrev 2017-05-13 20:56:35 följande:
    Hm hur tusan har läkaren på KRY appen diagnosisera öroninflammation utan att ens kolla i öronen med ett otoskop???? Och antibiotika på det?? Fattar ni inte att all antibiotikaanvändning gör bakterierna resistenta när man behandlar i onödan!!

     


    För att mitt barn har rör i öronen, är ett öronbarn, vilket gör att varje gång han får öroninflammation så rinner det massor och syns även utanpå att det är.. Han behöver tyvärr behandlas varje gång vilket gör att vi haft otaliga besök på jourmottagningar med ett barn som skrikit i timmar innan vi fått hjälp tidigare.

Svar på tråden Ringa 1177 vid sjukdomsfrågor - totalt meningslöst