Ringa 1177 vid sjukdomsfrågor - totalt meningslöst
Jag rekommenderar starkt dom har apparna man kan använda i telefonen.
Jag har använt KRY till min 3 åring ett par gånger då det varit allt från långvarig magsjuka till öroninflammationer. Då akut tid då jag loggat in, bokat tid, fått vänta max 10 minuter. Man skickar in bild och beskrivning sen videosamtal där läkaren ställer lite frågor och tittar mer om det behövs. Sen ligger receptet att hämta ut. (Jag har då loggat in på apotekets hemsida och gett mamma fullmakt så hon har hämtat ut). Då har det blivit att inom 1 timme från att jag beslutar mig från läkarbesök så har jag medicin i handen. Inga idiot-råd och inte åka iväg med gnälligt barn.
Enbart 1 tillfälle de skickat mig vidare då lillen var nyopererad och det såg ut som han fått en infektion, men även då gick det snabbt, från kry tills att vi var klara på sjukhuset tog det 3 timmar istället för att vänta på akuten där mellan.