Avvikelse i längdkurvan.
Hej! Min son är nu 4 månader drygt. Han föddes i vecka 36+6, alltså 3 veckor tidigt. Det är mitt första barn och det är helt underbart! Han vägde 2740 när han föddes och var 47cm lång. En liten plutt. Vikten har han tagit igen men på senaste 4 månadersbesöket på Bvc hade han bara kommit upp till ca 60 cm. Mäter vi hemma får vi honom till mellan 60-62 men det är fortfarande 2 standardavvikelser för kort. Jag är 172cm och min man 182cm så han borde snarare ligga +. Vi har räknat med att han är för tidig men han borde som sagt ändå vara längre än han är. Man är ju sjukt orolig för allt som ny förälder även om inget är avvikande så nu med det här mår jag illa av oro! Bvc sa att vi skulle vänta till nästa besök men jag ska prata med Bum idag och se om jag kan boka tid. Läser man är det typ bara jättejobbiga sjukdomar som gör att barn avviker i längd samt extremt dåliga psykiska förhållanden hemma, och det har vi inte. Älskar den lille krabaten över allt annat.
Han verkar utvecklas normalt mentalt. Har haft en del problem med amningen men har tänkt att det handlar om olika utvecklingsfaser. Har fungerat bra emellanåt. ...
Har någon liknande erfarenheter?