Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

vilken SYLT är bäst?

Veroniqqa Tusensköna skrev 2017-05-13 14:10:21 följande:
    JA nu Kommer FRÅGAN Fram IGEN I DET här JÄKLA husHÅLLET jag Och Samn BRÅKAR oM Vilken SYLT Som är Bäst 

TACK! 
    Den sylten som är bäst är den sylten man tycker om själv.

Alltså för mig är det bara så otroligt barnsligt på så många plan att vuxna människor bråkar om en sådan trivial sak som sylt.

Ingen sylt är bäst, ja jag menar detta ingen sylt är bäst, allting handlar om en så mycket ENKEL sak som det berömda "personliga preferenser".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Grävling 75 skrev 2017-05-19 23:07:27 följande:
    Hemmagjord! Köp frysta bär om du inte har egna. 6 dl socker till 1 kg bär. Jag brukar ta hälften syltsocker och hälften vanligt socker. 1 kg jordgubbar (hackas när de är halvtinade) ger 3 burkar som står sig bra om de står i kylen.
    Uh, hur kommer det sig att du har så otroligt mycket socker? Inte ens fabriksgjord sylt har så högt med socker som du rekommenderar att använda.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2017-05-22 15:56:02 följande:

När man tittar runt på sylt, så går det sällan över 50%, utan verkar ligga på 42-47%.

Kom på det att personen kanske har en massa vatten tillsatt också.
    Då sjunker ju procenthalten en hel del.

Vilket är egentligen det för sött (smakmässigt) för mig men av någon anledning så gillar jag just ett tunt lager jordgubbssylt på pannkakor..

Men du har rätt har man en hel del vatten med så blir det ju inte så mycket till socker egentligen %-uellt sett.

Svar på tråden vilken SYLT är bäst?