Inlägg från: Anonym (Asdf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Asdf)

Kan pappan åka iväg?

Anonym (Mamman) skrev 2017-05-14 19:16:50 följande:

Jag svarade att jag inte kände mig OK med att hon är ensam med barnen under så lång tid men sen var det inte mer med det. Vi är inte så bra på att kommunicera och hon gör det inte lättare.

Ja, men istället för att säga att du inte känner dig ok med att hon har barnen är det väl bättre att du konstaterar: "jag tar barnen när du är borta" och så kan du ju erbjuda honom ändra veckor istället så han inte missar tid med barnen.
  • Anonym (Asdf)

Kan ni inte boka in ett besök på familjerätten och göra upp en plan? Ni kan ju tex skriva ett avtal om att ifall pappan är bortrest en vecka så byter ni veckor på ett sätt att barnen är hos dig då, och han får lika mycket tid med dem en annan gång. Tryggare med avtal, och jag kan inte se att familjerätten skulle tycka det är bättre att de är hos pappans sambo än hos dig.

• Anonym (Asdf)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-05-16 14:42:34 följande:

Pappan jobbar varannan helg så det är tyvärr inte möjligt att byta veckor. Det är om han kan tänka sig att byta några dagar mitt i veckan istället. Men det ska jag definitivt fråga honom om!

Har du frågat honom? Det är väl bättre han bara jobbar helg när han har barnen än att han jobbar hela veckan? Han verkar inte ha problem att ha dem när han jobbar. Du har inte vågat fråga, eller hur?
Svar på tråden Kan pappan åka iväg?