Inlägg från: isofija |Visa alla inlägg
  • isofija

BIM Juni 2017

Jag har bim imorgon men bara 11 dagar lutealfas så misstänker att det ändå kan vara för tidigt.

Om tempen ff inte sjunkit imorgon bitti så testar jag med mitt billga test jag har kvar. Har ett digitalt jag tänkt använda den dagen jag fått positivt på ett billigt :p

• isofija

Plussade idag! Är så lycklig så jag darrar i händerna.

Tio månaders försök och ett missfall, starkare plus och tidigare än den månaden jag fick missfall!

• isofija
    Milou3 skrev 2017-06-15 06:51:28 följande:

Förresten, vad har du haft för symptom och när började de?

Började med ömma brösr vårtor för ungefär en vecka sen, sen började brösten svullna och bli ömma i måndags. Men många av symptomen har jag haft vid vanliga perioden också så.

Däremot märkte jag att saker inte smakar likadant längre. Mitt favorit te smakar bada blask och har halsbränna.
  • isofija
    Milou3 skrev 2017-06-15 07:59:20 följande:
    När har du BIM? Och hur många dagar efter äl började du testa?
    BIM idag, första testet idag. Väntade just eftersom jag har kort lutealfas.
    Ägglossning 4/6, så har gått 11 dagar sedan dess.
  • isofija
    Mammatil4trollungar skrev 2017-06-15 07:25:47 följande:
    Du tror inte det är spök då?
    Tycker också det ser ut som plus :) Köp ett digitalt som säger veckor, det gjorde jag och det var superskönt att få svart på vitt
  • isofija
    TouchOfRed skrev 2017-06-15 07:17:26 följande:
    Stort grattis! Vet precis hur det känns, med första barnet tog det totalt 18 mån och ett missfall. Så förstår vilket lyckorus du är i ? :)

Själv har jag Bim imorgon så jag ligger i sängen nu och funderar om jag ska våga testa idag. Fyller år imorgon så jag vill ju inte bli besviken på min födelsedag tänker jag. Bättre att ta ett neg test idag isf. Och blir det positivt får jag fira extra mkt imorgon ;)
    Ja testa du, skönt att ha det gjort, fast kan iofs visa neg och ändå va något senare om några dagar.
    Håller tummarna för dig!
  • isofija
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-15 06:48:53 följande:
    Grattis! :) Hur skall du berätta för din partner? :)
    Kunde inte hålla mig så skickade över bilder på gravtesten :) Han blev glad men är lite mer försiktig än jag eftersom vi fått missfall tidigare och han vet hur hårt jag tog det då. Men jag tänker som så att man får va glad och inte tänka att allt ska gå åt helvete hela tiden
  • isofija
    Mammatil4trollungar skrev 2017-06-15 08:07:43 följande:
    Ja jag har ett digitalt hemma som jag tänkte ta på söndag eller måndag tillsammans med sambon.. han vet inte att jag tjuvtestar ;)

Jag kan inte tro att det är sant haha.. första försöket och det var liksom knappt ett försök
    Ibland har man flyt :)
  • isofija
    Lycklig88 skrev 2017-06-15 08:27:11 följande:

Här är mensen sen 3 dagar. Händer aldrig annars. Och är inte gravid. Börjar bli orolig för vart mensen försvunnit. Här ätit apiforce i typ 10 dagar innan ägglossning. Kanske inte ens va så många dagar, men slutade sen. Kan det vara det som påverkar min cykel. Här aldrig såhär annars.

Jag har råkat ut för det förut, min gynekolog sa att är man stressad kan det påverka cykeln väldigt mkt. Han berättade om exempel på folk som varit med i bilolyckor som tappar mensen helt pga chocken och där det tar tid innan den kommer tillbaka.
    Men om det dröjer så ta hjälp av gynekolog, jag fick primolut när det hände mig.
  • isofija
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-15 09:26:22 följande:
    Första försöket här med och har inga förhoppningar, men trodde aldrig att jag skulle vara såhär nervös och nojjig! Vill att de skall bli en kul och lustfylld grej utan krav men man känner ju pressen. Hua!
    Det är ju svårt att inte känna så när man längtar, jag tänkte också så när vi började förra året. Sen blev man mer luttrad, det är nästan värst första månaderna när man inser att det kan ta tid på riktigt.

Men det kan ju gå vägen också! Finns ju inget som säger att det inte skulle funka!
  • isofija
    hannap90 skrev 2017-06-15 17:19:03 följande:

Visst inbillar jag mig inte?? Detta är väl ett plus? :o

Ser positivt ut :)
  • isofija
    Milou3 skrev 2017-06-20 11:04:38 följande:

Som jag skrev i en annan tråd nyss, enda månaden av 10 som vi försökt utan ett endaste symptom. Mådde illa i 30 minuter i söndags och kissat ofta men har haft uvi så trodde det berodde på det. Aldrig haft så sladdriga och oömma bröst. I morse började de spänna lite och jag fick även en svag känsla att det kanske kanske kunde va nåt på g.

Grattis!! Vad roligt :) Det är när man minst anar det som det händer.. :P
    BF februari 2018 (efter 10 månaders försök + 1 MF)
Svar på tråden BIM Juni 2017