Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

BIM Juni 2017

Mammatil4trollungar skrev 2017-06-13 07:46:30 följande:

Har inte använt ältest då det är första försöket så ha enbart gått efter en app :)

Hur långt kvar till BIM har du da?
  • Milou3
    Mammatil4trollungar skrev 2017-06-13 08:00:33 följande:

Har bim på lördag :)

Dessa tester mäter från 25 men läst att de ändå är känsliga, så ser du en ökning i morgon är det ju definitivt nåt på g :)
  • Milou3
    ostarihavet skrev 2017-06-13 09:24:58 följande:

svagare, i principt blankt imorse :( känner mig supernere.... Är det sant att det kan vara starkare på kvällen/em? :( 

Upp med hakan! Det är så tidigt än och som många skriver verkar test bli starkare mot em. Du är ju supertidigt ute! Men förstår känslan absolut.

Testa i kväll igen.
  • Milou3
    Ulrika34 skrev 2017-06-13 13:09:21 följande:

Idag var jag hos gyn för första gången på länge, sökte för blödningsstörning och ville kolla hur allt såg ut. Besöket var otroligt givande och väldigt spännande, fick se mitt nästkommande ägg som bör släppa inom 3-4 dagar samt kolla livmoder och slemhinna och allt var toppen, en viktigt sak som gyn sa till mig att ägglossning sker ALLTID 14 dagar efter mensens sista dag, värt att hålla koll på !

Men du måste skoja? Alla har ju olika lång menscykel och om jag då skulle ha mens i 5 dagar så sker min ägglossning på dag 19? När äl-test ger utslag redan dag 9-11. Tempar också så får det bekräftat via det.

Eller gäller det bara dig? Fast det är ju konstigt också. Äl brukar ju variera lite med någon dag eller två.
  • Milou3
    Mariiieee skrev 2017-06-13 17:21:58 följande:

Ni hade rätt Vilken fin 34års present. Fyller på fredag @):-

Grattis! Njut av bästa åldern och till plusset:)
  • Milou3
    Hansson88 skrev 2017-06-13 17:52:51 följande:

Men nej.

Ägglossingen är alltid 14 dagar innan mensens första dag. Det är därför vi med oreglbundna cykler har svårt att pricka rätt dagar.

Tiden mellan ägglossning är 14 dagar.

Stämmer inte heller :)

Alla har olika lång lutealfas. Så allt mellan 12-16 dagar innan mensens första dag sker äl. Men även den kan diffa på någon dag olika månader och vissa har faktiskt en så kort lutealfas som bara 10-11 dagar.
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-06-13 21:18:10 följande:

Börjat få halsbränna, men den verkar komma och gå lite som den vill, så det behöver inte betyda något direkt. Har fortfarande den där tyngdkänslan i livmodern. Testen är fortfarande extremt svaga eller negativa, så jag börjar tvivla. Även om inget är över förrän mensen kommer känns det inte som om det här är min månad. I sådana fall nya tag lagom till semestern och då jäklar!

Halsbränna är ju bra :) nästan så halsbränna är det tydligaste symptomet för mig.

Känner inte heller att detta är min månad även om tempen är lite annorlunda och hög denna cykel.
  • Milou3
    Hoppas på plus skrev 2017-06-13 23:30:00 följande:

Jag väntar på bim den 20 juni. Har inga direkta gravitetsyntomer forutom att jag har ont i nedre delen av ryggen plus en plusserande känsla i magen. Känner mig trött och hängig också.

Låter exakt som mig. BIM datumet stämde också :)

Av tidigare erfarenhet så krävs det ett par till symptom innan ett leende på mina läppar sprider sig i hopp om graviditet på g. Typ halsbränna, svagt illamående och ömma bröst.

Fast vissa känner ju inte av nåt. Lyckliga dem. För oss som vet att det krävs en sjuhelsikes symptom innan BIM slocknar hoppet redan nu, på äl+8 :(
  • Milou3
    Hejhejhejilc skrev 2017-06-14 06:00:10 följande:

Så lycklig just nu, testade med ett clearblue early nu på morgonen, ca 2 dagar innan BIM. Har försökt sedan missfallet i januari och kämpat för att få ägglossning (pco).

Grattis!!
  • Milou3
    ostarihavet skrev 2017-06-14 07:34:04 följande:

Good morning ladies!

Här kommer morgonens test, skitsvårt att se om det är svagt pos, spök eller smuts på testet.

Återstår att se! Fortsättning följer!

6 dagar till bim, äl + 8 eller 9

Jag tror du är gravid! Vågar inte riktigt säga grattis än men på nedersta bilden ser man ju definitivt ett svagt streck! Spännande!!
Svar på tråden BIM Juni 2017