Inlägg från: oONinniOo |Visa alla inlägg
  • oONinniOo

BIM Juni 2017

Sofiamy skrev 2017-06-18 09:03:12 följande:
    Tog du tempen på samma tid som vanligt, sovit dåligt? eller implantationsdip? menskänningar KAN ju även vara livmodern som jobbar.... jag håller mitt hopp uppe för dig tills du skriver att tant röd har kommit! styrkekram!!!!!
    Sov riktigt dåligt i natt, så det kan påverka lite. Men det är ingen ovanlighet att jag sover såhär dåligt och det brukar inte påverka såpass. Har tidigare haft mol den här månaden och det har känts helt annorlunda. Inget är ju i och för sig över innan mensen kommer. Men jag ställer in mig på mens, så kan jag bara bli positivt överraskad.
  • oONinniOo
    Ulrika34 skrev 2017-06-18 14:06:13 följande:

Hur lång lutealfas har ni? Dvs mellan ägglossningen och nästa mens? Jag har mellan 10-12 dagar, hade 15 dagar förr om åren.

Tidigare har jag alltid haft 14-15 dagar, numer verkar jag ha ungefär 12 dagar.
  • oONinniOo

BIM idag, dvs är på ÄL+13. Få se om mensen dyker upp. Den steg idag igen efter att ha droppat igår, så jag blir inte klok på det här. Förhoppningsvis kanske ProgesterAllen gjort att lutealfasen fått tillbaka till mitt normala. Eller så dröjer det ett par dagar till innan det blir ett plus. Antingen eller. Hittills har det ju bara varit negativt eller supersvagt.

• oONinniOo
    Milou3 skrev 2017-06-19 12:35:13 följande:

Har du testat i dag?

Nope, har inga test hemma. Det kommer två på posten eventuellt imorgon, så jag får vackert hålla mig tills dess.
  • oONinniOo
    Milou3 skrev 2017-06-20 11:04:38 följande:

Som jag skrev i en annan tråd nyss, enda månaden av 10 som vi försökt utan ett endaste symptom. Mådde illa i 30 minuter i söndags och kissat ofta men har haft uvi så trodde det berodde på det. Aldrig haft så sladdriga och oömma bröst. I morse började de spänna lite och jag fick även en svag känsla att det kanske kanske kunde va nåt på g.

Så roligt att det äntligen tog sig! Håller tummarna att det stannar kvar också! Grattis!
  • oONinniOo

BIM+1 idag och än så länge ser kurvan ut såhär. Svagt test idag med, om än snäppet tydligare än förut. Men det borde varit mycket starkare nu, så det blir nog inget den här gången heller.. Räknar med mens innan veckan är slut.

Inom tiden

Efter tiden

• oONinniOo
    Hansson88 skrev 2017-06-21 09:31:15 följande:

Jag ser inget på dina bilder......

Strecken går knappt att få med på bild, även om jag ser dem IRL. Därav att jag känner mig så skeptisk..
  • oONinniOo

Så himla svaga plus som knappt går att få med på bild, vilket gör att jag blir mer och mer tveksam till att det kommer gå bra. Blir nog en "favorit i repris". Säkert mens inom ett par dagar. Har fortfarande problem med halsbränna och nu är jag så sjukt gasig att det bara bubblar i magen..

Ingen ökning sen igår och det ser likadant ut sen testet i fredags också..

• oONinniOo

Här är läget oförändrat, eller så gott som. Ingen mens än, men om ÄL skedde senare så är det bara ÄL+13 nu. Inga tester hemma än, tänkte hålla mig tills på måndag. Brösten har i alla fall börjat ömma lite.

• oONinniOo

ÄL+15 och hade väntat mig mens idag, men tempen gick upp lite till. Tog ett test i morse och när jag inte såg något efter 3 min lade jag undan det (ska läsas av inom 5 min). Kikade dumt nog på det efter någon timme och ser det här:

Tar det såklart som negativt. Men har inte fått sådär efter tiden förut. Så vi får se. Vill ändå inte hoppas.

• oONinniOo
    Ulrika34 skrev 2017-06-24 12:39:25 följande:

Nu sitter jag utomhus och ser inte så bra på skärmen men syns det något så finns det ändå hopp , testat med någon annan test? Har erfarenhet att den testen du använder är lite seg på utslag.

Hade bara det hemma. Men nu börjar jag känna av den "klassiska" nålstickskänslan i livmodern som dyker upp innan jag börjar blöda, plus att det precis kommit bruna flytningar. Så jag ställer in mig på försök nr 7.
  • oONinniOo

Mensen kom idag några dagar sent.. Nytt försök i juli.

Försöker med syskon sen januari -17
  • oONinniOo
    Ulrika34 skrev 2017-06-28 21:15:51 följande:

När man räknar på aktiva försök ska man ha sex minst varannan dag under hela ägglossningen, har man försökt i mer än 18 månader och man är under 35 år kan man söka hjälp via landstinget men är man över 35 ska man söka hjälp efter 6 månader (enligt min gyn)

Jag bokade en privat gyn besök i början på juni hos en vanlig gyn i stockholmsområdet, ville kolla hur allt såg ut med äggblåsor/ägglossning/hormoner mm, kostade 350 kr.

Är det 18 månader hos er? Tror det varierar mellan landstingen. Här har de 12 månader som gräns om man är under 35 år.
    Försöker med syskon sen januari -17
Svar på tråden BIM Juni 2017