Inlägg från: Ulrika34 |Visa alla inlägg
  • Ulrika34

BIM Juni 2017

Lykkeliv skrev 2017-06-20 16:29:17 följande:

Är i chock!!!

Testet visar ett svagt men tydligt streck!!!!

Kan inte fatta det, att jag verkligen är gravid!!! :))))

Har tyvärr ingen bild. Ska ta nytt imorgon på morgonen iaf

Åhhh vad skoj, skickar en stor grattis kram!!
  • Ulrika34
    Litentrolle skrev 2017-06-20 18:29:22 följande:

Beror på vilken app jag tittar på hahaha :P

Antingen är det bim -1 eller -2 idag. Testet gjordes imorse. Vilket är det bästa testet? Bör jag köpa ett med veckoindikator?

Jag skulle nog rekomendera ett cb early, lätt att läsa av, cb digitala är kluriga och många visar inte gravid,
  • Ulrika34
    ostarihavet skrev 2017-06-20 18:56:45 följande:

Betyder det här att jag ska ha ägglossning snart? Jag har ju förfan bim idag haha

Man får utslag i hela cykeln, detta utslag du fick nu är svagt dvs ingen ägglossning på G, däremot har jag läst att äl- stickor ger utslag på gradivitet då vissa test inte kan skilja på LH hormon och hcg. Har du testat med en grav- test idag?
  • Ulrika34

Nån mer som väntar på bim? Jag väntar och idag är det 8 dagar kvar...... suck så

Segt

• Ulrika34
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-20 22:50:46 följande:

7dagar här! Går så himla segt...inga symptom alls annatt än halsbränna som jag snarare tror beror på dålig kosthållning o lite sömn från min sida tyvärr :/

Har du några symptom?

Jag vågar knappt uttala orden men jag har grym mol värk av och till, har hållt det för mig själv här hemma för mannen hispar upp sig annars tog alvedon nyss..... mitt enda riktiga symptom brukar vara molande värk som sitter i och trötthet, denna ägglossning maxade vi och lyckades ha sex 5 dagar på raken, får se om det ger utdelning
  • Ulrika34
    pansarmärta skrev 2017-06-21 08:44:57 följande:

Hej, hoppar in här hos er ? Jag har bim idag, hade positiva ägglossningstester 5-6/6. Får se då hur det går denna månad, försök nr 5 för mig och sambon.

Välkommen
  • Ulrika34
    OFrasisO skrev 2017-06-21 07:06:18 följande:

Nu börjar det äntligen sjunka in :D Är på BIM +1 eller +2 och graviditetstestet börjar bli starkare :)

Bilderna är från BIM -2 och BIM +2.

Nu gäller det bara att lilla knytet håller sig kvar <3

Det ser ut som en fin ökning av hcg. Har du tagit någon annan test än mini- stickor?
  • Ulrika34
    miinina skrev 2017-06-21 10:19:32 följande:

Skulle haft mensen runt den 13-15 juni. 
    Är inte så insatt i BIM och sånt men vet iaf att jag är många dagar försenad. 

Inga speciella symptom, lite illamående som kommer och går under dagen, uppsvälld mage/gasig, trött som tusan och humörsvängningar som sambon kallar lång PMS haha. 
    Idag har jag haft lite ont i magen, men skulle lika gärna kunna vara mild mensvärk :/

Testen visar negativa och barnmorskemottagningen säger bara: Vänta minst två veckor..

Åh.. detta är ju bara så jobbigt och utdraget :(
    Hur ska jag kunna stå ut i 2 veckor :((

Bim betyder dagen då man väntar mensen men den helst inte ska dyka upp, BIM= Beräknade ICKE MENS.
    Vilka tester har du testat med? brukar du ha oregelbunden cykel? 
  • Ulrika34
    OFrasisO skrev 2017-06-21 10:21:21 följande:
    Nä det har jag faktiskt inte. Har dock ett CB digital son ligger och väntar hemma som jag tänkte ta inom några dagar.
    Ja du lär få gravid på den digitala nu, när dessa ministickor visar positivt är det lugnt
  • Ulrika34
    IsabelH skrev 2017-06-21 10:33:36 följande:

Jag bestämde mig för flera månader sen att jag skulle dela med min av mina symptom när jag blev gravid eftersom jag själv googlat på alla tänkbara symptom.

I förrgår plussade jag på fjärde försöket.

Förra året gjorde jag en abort pga olika omständigheter och när jag plussade den gången märkte jag inte ens att jag var gravid, då kände jag ingenting.

Den 7 juni hade jag ägglossning, vi hade sex 5,7 & 8 juni. Den 12 juni, 5 dagar efter ägglossning fick jag en mörk gul/orange flytning och dagarna efter vita geggiga/korniga flytningar. Jag vet inte om den mörka gul/orangea flytningen var en nidblödning (har läst att en nidis "ska vara" rosa eftersom det är blod i flytningen samtidigt som jag läst att en blodblandad flytning kan vara rosa, gul eller beige). Till och från mellan ägglossning och den 19 juni då jag plussade har jag haft sura uppstötningar och haft ömma bröst. Från och med den 12 juni har jag haft värk i korsrygg och svank. Från och med den 16 juni sprang jag på toaletten oftare och var även uppe på natten, vilket aldrig händer vanligtvis. Den 18 juni kände jag ilningar i svanken som gick ner i ljumsken och strålade ner i låten och smalbenen, (jag har tidigare månader haft ilningar i ljumsken och låren inför mens men det har då inte strålat ner i benen). Den 19 juni hade jag en pulserande känsla på vänstra sidan av magen i höjd med naveln, den höll i sig en bra stund & även kom och gick. På kvällen 19 juni plussade jag svagt på två test och fick positivt på ett digitalt test igår, 20 juni. Igår kändes det också som om "det rann" flytningar, även fast det inte var några mängder. Imorgon den 22 juni har jag bim.

Stort grattis visst är det kul att notera ner symptom, hjälper en att hålla koll på hur kroppen reagerar.
Svar på tråden BIM Juni 2017