Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Handla innan man hämtar på fsk

Fått många snarky kommentarer kring det på senare tid, att jag kommer dit med matkassar och således handlar innan jag hämtar. Vart står det att jag inte får göra det? Det är väl upp till mig vad jag gör under tiden barnen är där? Känns ju bättre att handla innan än att dra med trötta barn efteråt? Skumma regler.

• Svar på tråden Handla innan man hämtar på fsk
  • Anonym (Mamma)

Har ingen bil, så det händer att jag har med påsarna dit om jag inte varit hemma mellan.

• Anonym (Mamma)
    Duckan skrev 2017-05-15 10:01:47 följande:

Det där med shopping istället för att hämta barnen fortast möjligt efter jobbet är lite av en oskriven regel.

Vet att vår fsk hade nog också påpekat sånt om det hände ofta.

Tiden barnen är på fsk ska ju vara resa till och från jobbet samt arbetstid.

Jag jobbar inte, så har ingen restid.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Hanna) skrev 2017-05-15 10:06:54 följande:

Kan du inte handla när du lämnat istället då? Måste ju vara smidigare för dig också.

Gör det ibland, men annars blir det innan jag hämtar.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Roland) skrev 2017-05-15 10:11:39 följande:

Du har ju möjlighet att handla när som helst eftersom du inte jobbar så det är väl inte så mycket att orda om. Eller hur?

Men vad spelar det för roll? Jag hämtar ju inte för sent oavsett.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (X) skrev 2017-05-15 10:12:36 följande:

Är du sjukskriven? Annars bör du ju kunna handla på andra tider.

Nej, men jag har andra saker att göra också och butiken ligger till så att det blir smidigt att handla efter jag hämtat i skolan och innan hämtning på fsk.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (X) skrev 2017-05-15 10:17:31 följande:

Vad får du ha barnen i fsk för? Är du arbetslös så du ska söka jobb så är det väl samma rigida regler som när man jobbar.

Jag har varit föräldraledig till för några månader sen och är ännu hemma med minsta.

Är inte arbetslös eftersom jag inte är ute efter att få jobb.
  • Anonym (Mamma)

Barnen går 9-15 fyra dagar i veckan. Hämtar oftast minst en halvtimme tidigare.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (hur svårt är det) skrev 2017-05-15 12:03:46 följande:

Lös problemet genom att handla, gå hem med maten och SEN hämta barnen. Detta är ett icke-problem du tar upp.

Det blir en himla omväg och varför ska jag krångla till det när jag inte hämtar för sent?
  • Anonym (Mamma)
    Alexi skrev 2017-05-15 11:49:14 följande:

Men TS, bor du i Stockholm där man har rätt till barnomsorg oavsett sysselsättning så är det ju en sak. Och bor du någon annanstans där du har rätt till barnomsorg utifrån din icke-sysselsättning så är det ju en annan sak. Men i båda fallen är det ju irrelevant för personalen vad du gör med din tid.

Bor du där du egentligen inte har rätt till barnomsorg när du handlar så är det ju det som är relevant.

Jag har rätt till barnomsorgen.
Svar på tråden Handla innan man hämtar på fsk