• Anonym (Mamma)

Handla innan man hämtar på fsk

Fått många snarky kommentarer kring det på senare tid, att jag kommer dit med matkassar och således handlar innan jag hämtar. Vart står det att jag inte får göra det? Det är väl upp till mig vad jag gör under tiden barnen är där? Känns ju bättre att handla innan än att dra med trötta barn efteråt? Skumma regler.

• Svar på tråden Handla innan man hämtar på fsk
  • Anonym (Suck)

Lämna maten hemma innan du hämtar så slipper du kommentarer. Jag handlar också innan jag hämtar. Tycker inte det är konstigt alls. Men det finns alltid folk som ska tycka och tänka om allt.

• Anonym (Hanna)

Tar du med dig kassarna in på förskolan eller vad tycker dom är problemet? Jag handlar alltid innan jag hämtar på tisdagar, skulle aldrig ta med mig en trött unge till affären. Hämtar dock med bil så har ju kvar grejerna där

• Anonym (Mamma)

Har ingen bil, så det händer att jag har med påsarna dit om jag inte varit hemma mellan.

• Duckan

Det där med shopping istället för att hämta barnen fortast möjligt efter jobbet är lite av en oskriven regel.
    Vet att vår fsk hade nog också påpekat sånt om det hände ofta.
    Tiden barnen är på fsk ska ju vara resa till och från jobbet samt arbetstid.

• Anonym (Mamma)
    Duckan skrev 2017-05-15 10:01:47 följande:

Det där med shopping istället för att hämta barnen fortast möjligt efter jobbet är lite av en oskriven regel.

Vet att vår fsk hade nog också påpekat sånt om det hände ofta.

Tiden barnen är på fsk ska ju vara resa till och från jobbet samt arbetstid.

Jag jobbar inte, så har ingen restid.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-05-15 10:03:44 följande:

Kan du inte handla när du lämnat istället då? Måste ju vara smidigare för dig också.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Hanna) skrev 2017-05-15 10:06:54 följande:

Kan du inte handla när du lämnat istället då? Måste ju vara smidigare för dig också.

Gör det ibland, men annars blir det innan jag hämtar.
  • Anonym (annan mamma)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-05-15 10:00:55 följande:

Har ingen bil, så det händer att jag har med påsarna dit om jag inte varit hemma mellan.

Skaffa en rejäl ryggsäck som du kan packa maten i så kan de inte säga någonting (Kånken Maxi t ex). Jag känner till att de här reglerna finns, men jag tycker inte att de är vettiga och förstår inte vem som gagnas av att trötta barn släpas med på affären. Det måste ju vara för att förskolepersonalen vill ha färre barn på förskolan? Jag har ändå sällan hämtat senare än 16.30 och då har de flesta redan hämtat sina barn, fattar inte hur folk får ihop sin vardag riktigt? Jag sticker tidigare från jobbet så det är arbetstiden jag nallar av och sedan jobbar jag igen det på kvällen när barnen sover. Tycker inte att någon har anledning att klaga (och på mina barns förskola har ingen sagt något även om ICA-kassen hänger synlig på styret, så det hänger nog väldigt mycket på hur mycket förståelse personalen har och hur mycket paragrafryttare de är).

• Anonym (Roland)

Du har ju möjlighet att handla när som helst eftersom du inte jobbar så det är väl inte så mycket att orda om. Eller hur?

• Anonym (X)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-05-15 10:03:44 följande:
    Är du sjukskriven? Annars bör du ju kunna handla på andra tider.
Svar på tråden Handla innan man hämtar på fsk