Handla innan man hämtar på fsk
Men du har inte behov av det, varför inte låta barnen vara hemma?
Men du har inte behov av det, varför inte låta barnen vara hemma?
Det är ju uppenbarligen så att du inte vill berätta några detaljer här då hela tråden blir helt meningslös.
Om du är så säker på din rätt och nöjd med upplägget, då kan du ju bara strunta i de sura blickarna.
Därför att om du berättade ärligt vilken grund för barnomsorg du har i förhållande till din kommuns regler så kanske du skulle få hjälp att förstå varför förskolan reagerar.
Är det enda gången om dagen du är ute med den baby du har som du är föräldraledig med? Jag antar att du är ute med babyn mer än en gång om dagen (när du hämtar barnen på dagis)? Eller så handlar du när du lämnat barnen på dagis på väg hem? Jag begriper verkligen inte problemet?
Vadå "förstår inte problemet"? Det är ju förskolan som har problem. Mina barn är inte där längre än de har schema på, så varför får jag inte handla precis innan? Det handlar inte om att jag inte KAN handla annan tid, men varför ska jag när det ställer till med mer problem?
Vem har rätt till barnomsorg i din kommun? En 2-åring har t.ex. inte rätt till placering i allmän förskola. Arbetssökande, studerande och arbetande brukar ha rätt till barnomsorg oavsett ålder på barnet (efter det fyllt 1 år). Antalet timmar varierar beroende på föräldrarnas sysselsättning och vilken kommun det är.
Spännande. Inte ens i Stockholm är man så generösa. "Du som arbetar, studerar, är aktivt arbetssökande, är föräldraledig enligt föräldraledighetslagen för vård av annat barn eller till följd av ditt eget barns behov har rätt till förskola eller pedagogisk omsorg."
Trodde det var 15h/vecka, inte 24.
Jag är väldigt hänsynsfull. Jag ställer alltid upp för både fsk och skolan när något behövs, extra vuxna vid utflykter, bak, pysseldagar, föräldramöten osv, jag är snarare FÖR snäll många gånger.
Hade jag kommit för sent till förskolan hade jag givetvis förstått varför de reagerar, men det gör jag inte. Jag är dessutom den första att hämta i princip varje dag, så jag tycker faktiskt inte att de ska lägga sig i vad jag gör innan jag hämtar.
Mina barn är dessutom väldigt lugna och hjälpsamma (det får jag höra var och varannan dag), så det är inte så att de är jobbiga för personalen på något sätt.
Varför har du inte 2 åringen på dagis också? Då kan du handla innan du hämtar utan problem.
Varför inte? Bra för ingen och du kan jobba på dagarna
Måste kännas kul för storasyskonen att du har lämnat in dem på förskolan i flera år medan lillgrabben har fått vara hemma. *ironi*
Okej, ta hem de andra ungarna också så slipper du gnäll från dagis?! Du gör ju ändå inget på dagarna så varför får inte dem också vara hemma?
Men den lyckan missunnar du 2 åringen, är den mindre värd?