• oanonym

Datorspel...

Problemet är ju att något "tagit över" hans liv, och blivit lite av ett missbruk.

Men att säga att "dataspel hör till tonåren" kommer nog inte att hjälpa. Jag tror knappast du hade sagt så till någon som höll på med hästar i vuxen ålder? "Är det inte dags att sluta rida, hästar hör ju till tonåren"?

• oanonym
    Anonym Mamma1 skrev 2017-05-16 10:41:51 följande:

Som jag skrev tidigare så är det beteendet som hör hemma i tonåren.. att inte sköta varken hem, tvätt, städ, hygien, vara uppe på nätterna och spela m.m.

Så länge man sköter familj och sysslor spelar det ingen roll om det spelas en stund då och då.. inga problem alls med det.

Ok, missade det. Där är jag överens med dig.

Men jag tror inte du hade uttryckt dig lika om han "missbrukat" något annat.
  • oanonym
    Anonym Mamma1 skrev 2017-05-16 11:16:34 följande:

Jo det hade jag. Det spelar ingen roll vilket intresse eller vad man gör. Det beteendet är att släppa allt och lägga över det på sin partner, bli irriterad om man blir tillsagt att hjälpa till m.m är barnsligt och omoget beteende. Jag har aldrig varit otrevlig eller ställt orimliga krav. Har varit tillmötesgående och velat förstå, velat att det ska fungera..

Ja, jag är med dig på själva beteendet, såklart.
Svar på tråden Datorspel...