Inlägg från: Det kommer bli bra |Visa alla inlägg
  • Det kommer bli bra

Otroligt rastlös av att vara pappaledig.

med 1 åringar är det ju så att när de är vakna så sätter de ju gränser för vad man kan göra. Mitt tips är att hitta andra föräldralediga med barn i samma ålder för att hitta på saker tillsammans som funkar både för er vuxna och för barnen. Öppna förskolan? babyrytmik? babysim? Klapp och klang? Cykelutflykt där barnet sitter i cykelsits alternativt cykelvagn. 

Sen tror jag att ordet föräldraLEDIG också ger en fel bild av vad det är. jag tcyker föräldraJOBB är mer träffande. Barnet blir ens jobb och jobbuppgifterna blir ganska enahanda på ett sätt och styrda av barnets ålder. 

• Det kommer bli bra
    Blownaway skrev 2017-05-17 07:56:27 följande:
    Jag sätter nästan alltid upp mål med vad jag vill hinna med under en dag. Nu är målen mer att gå minst 5km eller leka i trädgården minst 60 min. Så problemet ligger egentliges inte i att vi inte har nått "barnvänligt" att hitta på utan att jag inte får utlopp för all min energi.

Men tack för alla tips, käns väldigt bra att höra att det inte bara är jag som känner såhär :)
    jag förstår. Ytterligare ett tips är barnvänligt byggande, tänkte utifrån att du skrev att du gärna skulle snickra.... Jag har tillsammans med mina småbarn byggt kartongvärldar. Inget farligt barnen kan skadas av och kul för alla. Tex byggde jag av en stor kartong en bil barnen kunde sitta i med en ratt som snurrade. De  fick kladd-måla den med vattenfärger. Har också byggt ett kartonghus de kunde krypa in i. Har sett folk på DIY-sidor som gjort tex en kiosk för barnen, och dylikt.

Nu när de är lite större (2 och 3 år) har vi byggt en kartongstad av mjölkkartonger och dylikt som olika plastgubbar och djur bor i.
Svar på tråden Otroligt rastlös av att vara pappaledig.