Äldre barn som sover med sina föräldrar?
Läser ofta om större barn, runt 5-7 år som fortfarande går upp på nätterna och vill sova med sina föräldrar.
Är detta verkligen något vanligt bland barn? Min dotter är 10 månader så jag har inte så mycket erfarenhet utav större barn.
Vår tanke är att när vi flyttar om ett par månader så ska hon få ett eget rum att sova i, då kommer hon ju vara ca 1,5 år.
Skulle inte tycka att det var okej att hon vaknade upp varje dag på nätterna (från 1,5 års åldern till 7 år) för att sova med oss. Självklart ok någon gång om hon haft en mardröm eller så, men inte annars.
Ni som gör det, har ni inget privat/sexliv? Tycker det är jätteviktigt att ha en sådan tid på kvällarna med sin partner eller kunna t.ex sova naken i sin säng om man nu vill det utan att barnet ska komma in jämt.
Finns det fler här som delar mina åsikter och därför har barn som inte sover med er?
Eller är detta något alla större barn gör och att jag endast får acceptera det?
Har som sagt noll erfarenhet så därför jag frågar.. dessa trådar med stora barn som sover med sina föräldrar skrämmer mig. Inte för att jag tycker det är fel att andra gör det, utan för att jag är rädd för att det är något som alla barn går igenom.