• Natta.A

Olofstorp Göteborg bra eller dåligt ?

Hej ! Vi har lite funderingar kring Oloftorp som område ? Om några år tänker vi köpa hus. Vi har läst lite och förstått att den tillhör Angered som stadsdel? Angered är inget område som

intresserar oss . Vi vill flytta till ett lugnt och "bra" område där barnen ska gå i förskola och skola. Gärna ett område med folk som

jobbar och sköter sig... om

ni förstår vad jag menar. Vad har ni för erfarenheter av Olofstorp?

• Svar på tråden Olofstorp Göteborg bra eller dåligt ?
  • Anonym (K)

Skulle kolla på ett hus där förra året. När jag väl kom in i Olofstorp så ville jag bara vända, så otroligt kaotiskt område (miljön) så det inte finns. Ta en runda med bilen så kommer du nog förstå. Skulle aldrig tänka mig köpa något där!

• Natta.A
    Anonym (K) skrev 2017-05-16 22:32:42 följande:

Skulle kolla på ett hus där förra året. När jag väl kom in i Olofstorp så ville jag bara vända, så otroligt kaotiskt område (miljön) så det inte finns. Ta en runda med bilen så kommer du nog förstå. Skulle aldrig tänka mig köpa något där!

Får noga göra det :o ? Men hur menar du med miljön ? Ser det så hemskt ut ? Just nu på vi på Hisingen i Lundby och här är vi så nöjda men det är alldeles för dyrt att köpa radhus/hus.
  • Lena

Vägen genom Olofstorp byggdes om förra året men är klar nu.

• Amandao

Min dotter går i skolan där, hennes pappa bor där, jag strax utanför. Det är många hus på liten yta men inget "dåligt område" om man säger så. Dock många som flyttar dit så inte lätt råda ändå.

• Anonym (väldigt ensligt)

Det finns ju ingen vettig affär eller trevligt centrum att tala om. Och som du säger tillhör det ju Angered sen när det närmar sig gymnasium osv vad jag förstått? Jag hade möjligtvis dragit mig ytterligare lite längre bort till Gråbo isf som tillhör Lerums kommun. 

• Anonym (K)
    Natta.A skrev 2017-05-16 22:49:03 följande:

Får noga göra det :o ? Men hur menar du med miljön ? Ser det så hemskt ut ? Just nu på vi på Hisingen i Lundby och här är vi så nöjda men det är alldeles för dyrt att köpa radhus/hus.

MÅNGA hus som är intryckta på samma område, såg väldigt stökigt ut. Inte alls en harmonikänsla som man vill ha när man letar efter hus/radhus. Vi dissade det området direkt.
  • Natta.A

Tack för svar ... men hur är det med skolor och förskolor där ? I en tididigare tråd så står det att barnen tillhör Hjällboskolan ? Kan det stämma ? Nu var ju tråden i för sig några år gammal. Finns det inga skolor i närheten . Priserna är helt ok...men man vill ju att barnen skall gå i en någorlunda bra skola. Jag är utbildad förskollärare så jobb i närheten skulle jag nog hitta och mannen får pendla till jobbet. Hur är det i Gråbo ?

• Anonym (Caroline)

Vi bor i Gråbo och trivs så himla bra! ????

• Amandaoo

Det finns Bergums Skola, det negativa är att det går lite FÖR många barn där =/

Svar på tråden Olofstorp Göteborg bra eller dåligt ?