Följer ni något slags schema?
Vi har inget skrivet schema men brukar fördela det så att den som är bäst på något också gör det. Det enda vi har schema på är vem som lämnar/hämtar på förskola, men det beror ju på våra arbetstider. Kan vi båda lämna eller hämta samma tid, så brukar vi göra det tillsammans.
Min man sköter all disk, tvätt och storhandlar. Han har koll på alla räkningar och att de betalas i tid. Han ser också till att det blir undanplockat hemma.
Jag dammsuger, städar toaletten, dammtorkar och handtvättar när det behövs. Jag har koll på allt kringjobb till dagis: att tider lämnas in, att vi kommer ihåg utflykter, föräldramöten, ta med extrakläder, samt inköp av kläder till vårt barn.
Matlagningen delar vi hyfsat lika på, med viss övervikt på mig.
När min man är less på disken så tar jag den om han ber mig. När jag är less på att dammsuga så gör han det. Vi brukar alltid ha en kvälls- och morgonrapport kring vad som måste göras eller om den andre måste tänka på något särskilt.
Ibland skiter vi båda i allt under 2-3 dagar och då tar den som är mest irriterad över stöket och diskberget hand om det, men det brukar sluta med att vi hjälps åt.