• Anonym (Nyfiken)

Raderar eller sparar du dina sms?

Jag började fundera på hur vanligt det är att spara gamla sms i sin mobil. Så hur gör du? Sparar du allt, raderar allt eller sparar du kanske bara sms från några speciella personer?
    Gillar du att gå tillbaka flera år och läsa gamla sms eller gör du det aldrig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-20 15:55
    Med sms menar jag allehanda appar också så det är bra att ni svarar på om ni raderar eller sparar sådana också.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Raderar eller sparar du dina sms?
  • Anonym (hamstring)

Sparar mina hetaste från vissa snyggingar men slänger vardagsgrejor!

• sextiotalist

Raderar när de blir för många och raderar inte heller alla, sparar de som innehåller bilder eller trevliga texter

• Carambolan

Raderar inget men gör inte heller ett aktivt val att spara dem... De bara ligger kvar helt enkelt. Läser aldrig bakåt.

• MAN78

Raderar i stort sett aldrig. Dålig på att läsa dem också uppenbart. Enligt min iPhone har jag just nu 356 olästa meddelanden...

• Anonym (X)
    Carambolan skrev 2017-05-18 20:23:44 följande:

Raderar inget men gör inte heller ett aktivt val att spara dem... De bara ligger kvar helt enkelt. Läser aldrig bakåt.

Samma här. Jag skulle inte säga att jag sparar dem men jag går inte heller igenom och raderar gamla sms. Oftast försvinner de med att jag ominstallerar eller byter telefon.
  • Anonym (Q)
    MAN78 skrev 2017-05-18 22:25:02 följande:

Raderar i stort sett aldrig. Dålig på att läsa dem också uppenbart. Enligt min iPhone har jag just nu 356 olästa meddelanden...

Alltså förlåt men har du på riktigt 356 olästa sms??
  • Anonym (X)
    zZzZz skrev 2017-05-19 03:19:37 följande:

orka spara sånt, raderar allt :)

Gör du det automatiskt på något vis eller raderar du det så fort det är läst? Eller är söndagar rensa-sms-dag hos er?

Kul fråga. Hade ärligt inte tänkt att det fanns de som satt och rensade bort lästa sms.
Svar på tråden Raderar eller sparar du dina sms?