• Anonym (X)

Raderar eller sparar du dina sms?

Carambolan skrev 2017-05-18 20:23:44 följande:

Raderar inget men gör inte heller ett aktivt val att spara dem... De bara ligger kvar helt enkelt. Läser aldrig bakåt.

Samma här. Jag skulle inte säga att jag sparar dem men jag går inte heller igenom och raderar gamla sms. Oftast försvinner de med att jag ominstallerar eller byter telefon.
  • Anonym (X)
    zZzZz skrev 2017-05-19 03:19:37 följande:

orka spara sånt, raderar allt :)

Gör du det automatiskt på något vis eller raderar du det så fort det är läst? Eller är söndagar rensa-sms-dag hos er?

Kul fråga. Hade ärligt inte tänkt att det fanns de som satt och rensade bort lästa sms.
  • Anonym (X)

Aha jag är lite

zZzZz skrev 2017-05-19 20:02:03 följande:

Med tanke på att jag sällan använder sms med mina vänner, whatsapp används för konversationer, medans sms är till för jobbet (får mina körningar på sms) och när dom är uppskrivna och utförda så raderas dom, orka ha massa gammalt skit som mest är i vägen när man enbart har aktuella jobb (som väntar på att utföras sen raderas) ...

Den som ovanför tyckte det var mer jobb att rensa sms (radera när det är läst/utfört) jadu, anser du det är "jobbigt" att radera sms så måste resten av livet vara extremt jobbigt :)

Aha jag är lite gammaldags och använder fortf sms. Annars måste man ju installera 14 olika appar Messenger, Whatsapp, skype, Hangouts och säkert en drös till.

Frågan blir kanske istället om du raderar dina Whatsapp meddelanden isf
  • Anonym (X)
    zZzZz skrev 2017-05-19 22:40:44 följande:

Ja det verkar finnas några såna kvar :) Måste måste man absolut inte, jag har bara whatsapp, räcker ypperligt för mig :)

Ja, det gör jag, ingen vits att spara det man redan läst, så när jag läst/svarat så tas det bort, vill inte ha en drös "gamla" dialoger där i onödan :)

Vissa har tur. I mina kretsar känns det som att folk har valt ett system vardera. Har inte riktigt sett att det skulle vara bättre än sms heller.

Jag hade nog sett till att automatisera processen med Tasker. Låter som några klick för mycket för min smak att radera varje gång ett meddelande lästs.
Svar på tråden Raderar eller sparar du dina sms?