• Maria och Chris

hyperemesis gravidarum

Hur mycket krävs det för att få den diagnosen?

Hur jag känner mig:

Spyr 2-3 gånger om dagen

Ständigt illamående

Extremt trötthet

Orkeslös

Har gått ner lite grann i vikt och har stannat där, men känner mig väldigt glåmig runt ögonen.

Ingen riktig matlust.

Går sällan på toa för att kissa. Försöker få i mig så mycket vätska som möjligt och känner att kroppen tillåter.

Är vecka 14+3.

• Svar på tråden hyperemesis gravidarum
  • Swinka

Inte mkt för mig. Det räckte med.meddetsamma du nämner och ett kissprov som.visade på uttorkning.

Fk godkände.

• Meriall

Har hört kräkning 5 ggr/dag + ständigt illamående eller 10% viktnedgång eller uttorkning.

• Maria och Chris
    Maria och Chris skrev 2017-05-19 09:28:24 följande:

Hur mycket krävs det för att få den diagnosen?

Hur jag känner mig:

Spyr 2-3 gånger om dagen

Ständigt illamående

Extremt trötthet

Orkeslös

Har gått ner lite grann i vikt och har stannat där, men känner mig väldigt glåmig runt ögonen.

Ingen riktig matlust.

Går sällan på toa för att kissa. Försöker få i mig så mycket vätska som möjligt och känner att kroppen tillåter.

Är vecka 14+3.

Glömde tillägga yrsel som är ofta.
  • Maria och Chris

Någon som vet när detta kan sluta? Varit gravid 2 gånger tidigare. Med äldsta sonen slutade illamåendet i vecka 12-13 och då hade jag kräkningar enbart på morgonen. Min yngsta höll det på till vecka 18-19 med endast morgon kräkningar och då hjälpte postafen. Detta är hemskt när inga läkemedel hjälper. Det har börjat ta på psyket.

• Meriall

Har hört att det kan gå över kring v13-14 eller v 18-19. Eller så har man det hela tiden. Håller tummarna att ditt går över!

• Maria och Chris
    Meriall skrev 2017-05-22 13:32:32 följande:

Har hört att det kan gå över kring v13-14 eller v 18-19. Eller så har man det hela tiden. Håller tummarna att ditt går över!

Det gör jag med då jag har fått problem med försäkringskassan och gärna vill återgå till arbetet och orka ta hand om min barn jag redan har här hemma.
Svar på tråden hyperemesis gravidarum