Vad exakt är en "bad boy"?
En bad boy är väl ungefär detsamma som en mupp.
En bad boy är väl ungefär detsamma som en mupp.
En badboy är väl fritt översatt en "dålig kille", kan vara kriminell, bråkig, konstant otrogen.. Helt enkelt INTE någon BRA kille!
Någon man kan roa sig med ett tag när man inte vill ha något seriöst, men ingen som man tar hem och visar upp för föräldrarna eller gängar sig stadigt med (i min värld)!
Jag har nog två varianter, dels den där unga fåordiga mannen med ciggen i mungipan som har lite svårt att visa känslor (förutom när han är förbannad) - den varianten som ofta är den romantiska hjälten då han egentligen har ett hjärta av guld vilket framkommer när han träffar rätt kvinna. En slags romantisk mytisk "tonårsflickssvärmeri-karaktär".
Den andra varianten är den jag tänler mig när det sätts i mosättning mot "snäll kille". Då tänker jag mig en extremt självscentrerad man som inte är snäll mot kvinnan i sitt liv och dessutom gårna är kriminell är på annat sätt "dålig" i samhällets ögon.
Den första varianten går inte sätta imotsättning mot "snäll kille" då han ofta också är snäll.
Det handlar om utstrålad styrka såklart. Den går kvinnor igång på. En arv från uråldern när det viktigaste var at hitta en man som kan försvara familjen.
Många kvinnor erkänner ju själva sin dåliga smak. En del startar t.o.m kampanjer där de begär att de "snälla männen" ska uppfostra deras misshandlande bad boys. Så patetiskt att man nästan ramlar av stolen.