• Anonym (nyfiken röd)

Vad exakt är en "bad boy"?

Är det en som per automatik är ond? Har ett extremt fördelaktigt yttre, stor kuk, alltid sårar kvinnor medvetet`? Är det specifika egenskaper, beteenden?

Väldigt nyfiken på om det är en alldeles egen "art" med specifika gener och kromosomuppsättningar? Förklara gärna? Förstår att denna tråd kommer att besvaras av främst kvinnor men skulle gärna vilja höra en mans version a saken som kanske själv fått detta "epitet"

• Svar på tråden Vad exakt är en "bad boy"?
  • Lena

Jag skulle säga att en bad boy utnyttjar andras känslor

• centerMAX
    Anonym (nyfiken röd) skrev 2017-05-19 12:05:31 följande:

Är det en som per automatik är ond? Har ett extremt fördelaktigt yttre, stor kuk, alltid sårar kvinnor medvetet`? Är det specifika egenskaper, beteenden?

Väldigt nyfiken på om det är en alldeles egen "art" med specifika gener och kromosomuppsättningar? Förklara gärna? Förstår att denna tråd kommer att besvaras av främst kvinnor men skulle gärna vilja höra en mans version a saken som kanske själv fått detta "epitet"

när jag tänker en "bad boy" så tänker jag på skinnjacka, jeans, tatueringar och örhängen på vänstra örat (ni vet, inte bögörat).. 

men jag är kille och det här är 100% fördom som jag har. 
  • Anonym (...)

Det är väl en sammansättning av olika egenskaper. Stort eller överdrivet självförtroende, vill vara i centrum för andras uppmärksamhet, utnyttjar andra personers känslor, har svårigheter att binda upp sig osv. Utseendet skulle jag säga är sekundärt.

• Anonym (bad boy - not)

En bad boy är väl ungefär detsamma som en mupp.

• Anonym (mannen manne)

Detta ploppade upp i min tanke kring en "bad boy": En man/kille på väg till man som kvinnorna gärna vill ha, men inte leva med. De vill endast uppleva det buskula och "förbjudna" med denne man. Han vet hur han skall charma kvinnan och tar henne precis som hon förväntat sig och några pinnhål till. Ungefär så :)...efter det blir allt annat vanlig vardag i jämförelse. Men det finns säkert lika många nyanser i definitionen om denna man som det finns kvinnor :)

• CitronTulo

En badboy är väl fritt översatt en "dålig kille", kan vara kriminell, bråkig, konstant otrogen.. Helt enkelt INTE någon BRA kille!
    Någon man kan roa sig med ett tag när man inte vill ha något seriöst, men ingen som man tar hem och visar upp för föräldrarna eller gängar sig stadigt med (i min värld)!

• Anonym (bad boy - not)
    CitronTulo skrev 2017-05-19 13:29:38 följande:

En badboy är väl fritt översatt en "dålig kille", kan vara kriminell, bråkig, konstant otrogen.. Helt enkelt INTE någon BRA kille!
    Någon man kan roa sig med ett tag när man inte vill ha något seriöst, men ingen som man tar hem och visar upp för föräldrarna eller gängar sig stadigt med (i min värld)!

Du menar en snygg och läcker jubelidiot?
  • SteveMcQueen

Funderar på vad en bad boy bör ha på sitt CV och har kommit fram till att följande är meriterande.

1) Några fällande domar, gärna för misshandel och narkotikainnehav, alternativt rån.

2) Ska ha behandlat kvinnor som svin.

3) Ett härjat och muskulöst utseende utan att ha ägnat träning en enda minut. Viktigt att se snygg ut i tighta jeans och bar överkropp. Vara bra på surfing är meriterande.

4) Vara bra på att slåss.

5) Kort stubin.

6) Kriminell bekantskapskrets.

7) Röka och se cool ut när han gör det.

8) Sakna utbildning, men vara lite "streetsmart".

9) Gått ut grundskolan med ofullständiga betyg.

10) Vara väldigt lojal mot sin familj och ett fåtal andra. Annars väldigt misstänksam mot människor.

Nöjer mig med 10 punkter.

• Anonym (Hanna)

Jag har nog två varianter, dels den där unga fåordiga mannen med ciggen i mungipan som har lite svårt att visa känslor (förutom när han är förbannad) - den varianten som ofta är den romantiska hjälten då han egentligen har ett hjärta av guld vilket framkommer när han träffar rätt kvinna. En slags romantisk mytisk "tonårsflickssvärmeri-karaktär".

Den andra varianten är den jag tänler mig när det sätts i mosättning mot "snäll kille". Då tänker jag mig en extremt självscentrerad man som inte är snäll mot kvinnan i sitt liv och dessutom gårna är kriminell är på annat sätt "dålig" i samhällets ögon.

Den första varianten går inte sätta imotsättning mot "snäll kille" då han ofta också är snäll.

• SteveMcQueen
    Anonym (Hanna) skrev 2017-05-19 19:26:37 följande:

Jag har nog två varianter, dels den där unga fåordiga mannen med ciggen i mungipan som har lite svårt att visa känslor (förutom när han är förbannad) - den varianten som ofta är den romantiska hjälten då han egentligen har ett hjärta av guld vilket framkommer när han träffar rätt kvinna. En slags romantisk mytisk "tonårsflickssvärmeri-karaktär".

Den andra varianten är den jag tänler mig när det sätts i mosättning mot "snäll kille". Då tänker jag mig en extremt självscentrerad man som inte är snäll mot kvinnan i sitt liv och dessutom gårna är kriminell är på annat sätt "dålig" i samhällets ögon.

Den första varianten går inte sätta imotsättning mot "snäll kille" då han ofta också är snäll.

Tycker att Sean Penn uppfyller många kriterier och så har han ett extremt coolt utseende.

https://www.pinterest.se/pin/127226758195049726/
Svar på tråden Vad exakt är en "bad boy"?