Vad exakt är en "bad boy"?
Bad boys brukar syfta på kriminella psykfall.
Bad boys brukar syfta på kriminella psykfall.
[quote=77691998][quote-nick]Anonym (Varför inte ta den ultimata killen) skrev 2017-05-20 21:50:45 följande:[/quote-nick][/quote]
Idag syftar BB på kriminella psykfall med ACAB (All cops are bastards) tatuering dock.
Det ni behövt plöja igenom här på FL och på andra medier är förmodligen kvinnans frigörelse från sitt biologiska arv, eftersom det inte uppmuntras i samhället att följa biologiska instinkter som att vilja ägna sig åt barnafödande och romantik. Kvinnor måste hela tiden tävla med män på mäns villkor, i ett samhälle byggt för män, anpassat efter mäns kroppar och mäns förutsättningar. Vad som händer då är att kvinnan blir en motståndare till mannen och strider för sina rättigheter, sitt utrymme och att bli erkänd vilket jämnar ut de biologiska skillnaderna och även den sexuella dynamiken dessvärre. De nödvändiga kontrasterna som är grundenergierna i sexualiteten rubbas varav bristande lust blir ett av symptomen.
Bad boyen blir för kvinnor en påminnelse om den primitiva urkraften som fört fortplantningen framåt även om det långt ifrån är den sundaste och mest lämpade för arten. Som någon hävdar i en tidigare tråd har samhället fått förtränga och häva denna typ av sanning (drivkraftens till kvinnans fortplantningsmekanism). eftersom anarkistiska och oftast våldbenägna män med narcissistiska drag, ofta beroendeproblematik, slavisk otrohet och hedonistiska utsvävningar är ytterst olämpliga egenskaper som ingen vill uppmuntra och ha i sin genuppsättning när de inte längre behövs ur ett evolutionärt perspektiv. Det är bara driften som lever kvar i kvinnans parningsgenetik, inte i hennes medvetande och intellekt.
För oavsett hur framgångsrik, självständig och ekonomiskt oberoende kvinnan blir lyckas hon aldrig bli jämställd mannen på de område hon önskar mest...nämligen kärlekens. Jag ser det hända gång på gång hur dessa starka amazonkvinnor kapabla till underverk krackelerar under sina romantiska känslor till "kärleken i hennes liv" (den utvalde och enda mannen). Hon blir plötsligt villig att ge upp allt, för en tjänst i hans hjärta oavsett villkor och pris...de ränderna går aldrig ur!
Som de högst talade ordspråket: "Meningen med kvinnans liv är mannen och meningen med mannens liv är det han ägnar sig åt".
Gäller det alla brott? Är en våldtäktsman en bad boy, om han sitter i fängelse?
Räknas Anders Eklund som en bad boy?
Det låter mer och mer som att ett annat ord för badboy är ...psykopat.
Inte alls min definition av bad boys de du tar upp. Håller med tråden nedanför att dessa bara anses som missanpassade våldsamma freaks.
Jag skulle säga att en bad boy inte överhuvudtaget behöver ha med kriminalitet att göra. Han har visserligen ofta en likgiltig relation till samhället och auktoritet och lider förmodligen indirekt av sina anpassningssvårigheter även om han aldrig skulle erkänna det. Han hankar sig fram med hjälp av ofta oemotståndiga egenskaper. talanger, sitt utseende, sin förmåga att charma, snacka sig in, hitta på hyss för att få bekräftelse, attrahera oändliga mängder kvinnor- Men som tidigare trådar varit inne på, finns det oftast vissa psykopatiska drag, brist på empati, förebilder, diagnoser, oförmåga att fokusera, dålig självkänsla, anknytningsvårigheter etc.
Att vara en bad boy handlar till stor del om att utnyttja sin attraktionskraft ,bete sig svinigt, ta sig rätten att vara svekfull, avsäga sig regler och skyldigheter bara för att man kan. Såra människor, lägga huvudet i sanden. Ha ett passivt aggressivt förhållningssätt som får andra att känna sig som de skyldiga.
Bad boys kan lika gärna vara ulvar i fårakläder med ett sympatiskt yttre och en väl inövad jargong, totalt slipad i det sociala spelet som en trashig Rumblefish Mickey Rourkehunk med ciggen i mungipan på sin Harley vars blickar startar bränder i kvinnors underliv. De kommer i många skepnader men vad de alla har gemensamt är att de inte tar ansvar, för att de inte behöver! De har alltid nya villiga förlåtande kvinnor att bestiga så länge useendet och charmen håller.
Så
Sid Vicious! Hur kunde jag glömma honom? Där pratar vi bad boy.
This is a bad boy! Säkert lika mycket privat som hans rollfigurer!
P.S. igen av de här skådisarna ni postar är på riktigt. Ville bara påminna, för man vet ju aldrig...
Jag tycker han verkar mer åt "våldsamt freak" - hållet. Han verkade allt annat än stabil. Alltså, inte det där starka psyket som det talats om i tråden, utan snarare tvärtom.
Russel Crowe känns som en äkta bad boy måste jag säga.