Inlägg från: Kjell2 |Visa alla inlägg
  • Kjell2

Skaffa katt?

Enda tillfället våra katter har kissat utanför är när de varit sjuka eller extremt stressade. Nöjda och glada katter använder låda. Vet katter som börjat kissa utanför när något drastiskt har hänt, baby, någon ny som flyttar in osv.

Klösning svårare men kloklippning, klösbräda och lite konsekvent uppfostran brukar hjälpa. Vi hängde upp en filt över ett ställe som en kort period var ett populärt och verkligt dumt klösställe.

• Kjell2
    Sodacitron skrev 2017-05-19 13:36:48 följande:
    Det låter lovande! Nämner man katt till mina föräldrar så blir reaktionen: Katt, är du inte klok? de förstör väggar, möbler och kissar ner saker! Vi bor i en helt ny bostad och vill ju inte att detta ska hända men sen tänker jag att så många andra har katt och populariteten skulle inte vara så hög om det var så mycket problem.
    Katter precis som barn, hundar, gäster och vuxna kommer till och från påverka inredning. Med hår, kräk och när saker inte är ok med urin och avföring.  
  • Kjell2
    Nandez skrev 2017-05-19 13:55:32 följande:
    Det har inte hänt med någon av mina katter och jag har haft många.
    Våra är av långhårig typ  och fäller en del på våren. En och annan hårboll kräks fram då och då. Vanligtvis på golvét så det bara är att torka upp men någon gång har det hänt på lakan så det behövs en tvätt.

En gång fick en av katterna diarre och la helt okontrollerat en stor blaffa på en matta. Löste med en kemtvätt. En annan gång fastnade en katt och blev hängande, fick panik och tömde blåsan. Löstes med trasa och dusch.

Men - kortfattat - inga större problem och det är helt klart värt det

• Kjell2
    Sodacitron skrev 2017-05-19 14:08:10 följande:

Då har alla era katter trivts och mått bra! Då finns det hopp för här kommer katten få det utmärkt med ett härligt klätterträd, bra foder och kärlek.

Det man ska se upp lite med är ensamhet om det är en innekatt. Är det mycket tomt i huset och inte mycket aktivering kan katten få det tråkigt och börja göra dumheter
Svar på tråden Skaffa katt?