Basisk mat
Hej jag håller på att äta basik mat vilket är jättejobbigt, finns det någon sås ja kan göra så att det inte blir så torrt?
Hej jag håller på att äta basik mat vilket är jättejobbigt, finns det någon sås ja kan göra så att det inte blir så torrt?
Det är ju superbra!
Basisk kost innehåller mycket grönsaker, eller hur? Och vad brukar läkarna säga åt oss (sedan typ hedenhös) att vi ska äta mer av när vi har högt blodtryck? Grönsaker.
Grönsaker, vitt kött, inge socker, kaffe, gluten eller mjölkprodukter
Du har helt fel. Jag har under 2års tid haft ett blodtryck på 160/95
Har ätit basisk kost i 3 veckor? Nu är jag nere på 130/75
Och det utan medicinen.Det kanske är sant. Men rent hälsomässigt har det hjälpt mig äta basisk kost.
Får man en försurad kropp dör man, det är bland annat det som kan hända om man dricker dåligt hembränt (metanol)Det där är pseudovetenskap ch det ligger ingen sanning i det alls. Kroppen har alltid en bra pH balans annars dör vi eller ligger för döden. Det finns buffersystem som gör att pH:t alltid är konstant. Läs gärna kemi på gymnasienivå.
Men det där är ju inte heller sant. Finns massor av fakta att många sjukdomar påverkas av att kroppen har ett lågt PH värde. Allt är inte svart eller vitt!
Men det där är ju inte heller sant. Finns massor av fakta att många sjukdomar påverkas av att kroppen har ett lågt PH värde. Allt är inte svart eller vitt!
Kan också tillägga att ingen av de här skadorna går att påverka med vad man äter, det behövs akut behandling på sjukhus.
Men jösses! Är du läkare eller? Jag tror på att man kan äta sig till bättre hälsotillstånd med hjälp av att få balans på PH värdet. Tex att man ska utesluta allt vad socker heter om man får cancer. För Cancer älskar socker.
Bullshit det med?!