• Vindpust

    Nyfiken mamma

    Har fått veta på vägen att mitt bonusbarns mamma har bett bekanta till hennes ex (min sambo) att följa mig på Insta för att se mina bilder, men själv skickar hon ingen förfrågan. Varför undrar jag? Jag menar hade jag varit henne så hade jag skickat en förfrågan för att mitt barn bor ändå lika mkt hos mig som hos henne och för att visa att man vill att man ska ha en bra relation och inte hålla på som hon nu gör. Väldigt trist tycker jag...

  • Svar på tråden Nyfiken mamma
  • 8airam8

    Jag vet inte. Varför vänder du dig till forumet istället för att fråga den enda personen som både a) vet varför, och b) borde sluta med tonårsfasonerna?

  • Vindpust
    8airam8 skrev 2017-05-21 23:48:39 följande:

    Jag vet inte. Varför vänder du dig till forumet istället för att fråga den enda personen som både a) vet varför, och b) borde sluta med tonårsfasonerna?


    Jadu bra fråga jag orkar väl inte göra nån större grej av det blev mest fundersam. Vad är liksom så kul med att se det? Jag bryr mig inte alls om hur hennes vardag ser ut jag får ju höra ifrån barnet så det räcker för mig där :)
  • 8airam8
    Vindpust skrev 2017-05-21 23:54:58 följande:

    Jadu bra fråga jag orkar väl inte göra nån större grej av det blev mest fundersam. Vad är liksom så kul med att se det? Jag bryr mig inte alls om hur hennes vardag ser ut jag får ju höra ifrån barnet så det räcker för mig där :)


    Hon är sjuttsingen nyfiken på vem du är och sådär vetdu, men klarar av någon anledning inte av att bete sig normalt och gör därför såhär. Ta du och sträck ut handen genom att skicka följarförfrågan till henne.
  • Carambolan

    Kan inte du skicka en förfrågan till henne då för att visa att du vill att ni ska ha en bra relation? Då kanske hon vågar fråga tillbaka.

  • Vindpust
    8airam8 skrev 2017-05-21 23:59:33 följande:
    Hon är sjuttsingen nyfiken på vem du är och sådär vetdu, men klarar av någon anledning inte av att bete sig normalt och gör därför såhär. Ta du och sträck ut handen genom att skicka följarförfrågan till henne.
    Fast ska det handla om sociala medier för att man ska få kontakt? Jag var den som tog hand och hälsade första gången vi sågs och de försök hon lyckats med är detta så jag vet inte.
  • 8airam8
    Vindpust skrev 2017-05-22 00:03:53 följande:

    Fast ska det handla om sociala medier för att man ska få kontakt? Jag var den som tog hand och hälsade första gången vi sågs och de försök hon lyckats med är detta så jag vet inte.


    Ska och ska, det ska det kanske inte. Men man får acceptera saker ibland och vara ödmjuk inför andras sätt att hantera saker. Det blir färre krig på det viset.
  • Jw83

    Utifrån dina övriga trådar så verkar du och sambon ha det rätt gungigt i er relation. Kan det vara så att exet fått redan på hur ni har det av dottern eller gemensamma bekanta?

    Då kan det ju vara så att hon är lite orolig för hur dottern påverkas och därför vill hålla ett öga på er utan att själv visa att hon lägger sig i? Många styvmammor är ju lite räddaföratt biomamman ska ta för stor plats och därför vill exet vara så diskret som möjligt men samtidigt hålla lite koll för sin dotters skull?

  • Vindpust
    Jw83 skrev 2017-06-05 06:08:09 följande:

    Utifrån dina övriga trådar så verkar du och sambon ha det rätt gungigt i er relation. Kan det vara så att exet fått redan på hur ni har det av dottern eller gemensamma bekanta?

    Då kan det ju vara så att hon är lite orolig för hur dottern påverkas och därför vill hålla ett öga på er utan att själv visa att hon lägger sig i? Många styvmammor är ju lite räddaföratt biomamman ska ta för stor plats och därför vill exet vara så diskret som möjligt men samtidigt hålla lite koll för sin dotters skull?


    Har svårt att tro det av olika anledningar.
  • Vindpust
    Dixie skrev 2017-06-05 09:19:55 följande:

    Hon vill kanske se om du lägger ut bilder på hennes barn?!


    Säker och det gör jag också efter godkännande ifrån pappan annars skulle jag inte göra det. Men som sagt åter igen varför inte skicka en egen förfrågan? ????
Svar på tråden Nyfiken mamma