• Vindpust

Nyfiken mamma

Har fått veta på vägen att mitt bonusbarns mamma har bett bekanta till hennes ex (min sambo) att följa mig på Insta för att se mina bilder, men själv skickar hon ingen förfrågan. Varför undrar jag? Jag menar hade jag varit henne så hade jag skickat en förfrågan för att mitt barn bor ändå lika mkt hos mig som hos henne och för att visa att man vill att man ska ha en bra relation och inte hålla på som hon nu gör. Väldigt trist tycker jag...

• Svar på tråden Nyfiken mamma
  • Dixie
    Vindpust skrev 2017-06-05 09:21:41 följande:

Säker och det gör jag också efter godkännande ifrån pappan annars skulle jag inte göra det. Men som sagt åter igen varför inte skicka en egen förfrågan? ????

För hon vill väl inte att du sedan ska skicka en förfrågan till henne - på detta sätt tänkte hon kanske att det blev lite mer diskret....
  • Vindpust
    Dixie skrev 2017-06-05 09:24:26 följande:
    För hon vill väl inte att du sedan ska skicka en förfrågan till henne - på detta sätt tänkte hon kanske att det blev lite mer diskret....
    Absolut men dock väldigt fel nu när jag vet om det...
  • Brumma
    Vindpust skrev 2017-06-05 09:49:25 följande:

Absolut men dock väldigt fel nu när jag vet om det...

Fast det vet väl anser inte hon?

Ser inget fel i att vilja kolla lite snabbt på ngns sida genom en bekant.

En vän till mig började tex träffa en kille hon träffat genom mig. Jag är även vän med hans ex som han har barn med. Hon har ngn gång kollat exets Instagram genom min telefon. Hon är absolut ingen stalkar eller så, men naturligt nyfiken på killens ex och även hans barn :)

Inga konstigheter:)

Varför stör det dig egentligen? Det låter på dig som om du skulle bevilja en eventuell förfrågan från henne, varför har du isåfall problem med att hon tittar då o då genom en väns Instagram?
  • Brumma
    Vindpust skrev 2017-06-05 09:21:41 följande:

Säker och det gör jag också efter godkännande ifrån pappan annars skulle jag inte göra det. Men som sagt åter igen varför inte skicka en egen förfrågan? ????

Hon vill kanske kolla lite så att hon också tycker det är ok bilder du lägger upp? Visserligen har hon (lagligt sett) inget att säga till om (så länge bilderna inte är kränkande) men en förälder kanske vill checka av lite ändå?

Har ni bara hälsat eller har ni en bra relation?

Har ni en bra relation (pratar, fikar vid hämtning/lämning, går gemensamt på barnets aktiviteter) så kan man tycka att hon kan fråga. Har ni ingen bra relation- ja då har du ju svaret på varför hon inte fr0gat framför dig..
  • Vindpust
    Brumma skrev 2017-06-05 14:34:49 följande:
    Hon vill kanske kolla lite så att hon också tycker det är ok bilder du lägger upp? Visserligen har hon (lagligt sett) inget att säga till om (så länge bilderna inte är kränkande) men en förälder kanske vill checka av lite ändå?

Har ni bara hälsat eller har ni en bra relation?

Har ni en bra relation (pratar, fikar vid hämtning/lämning, går gemensamt på barnets aktiviteter) så kan man tycka att hon kan fråga. Har ni ingen bra relation- ja då har du ju svaret på varför hon inte fr0gat framför dig..
    Jag tog intiativ och hälsade för 2,5 år sedan annars har vi aldrig sätts.
  • Jw83
    Vindpust skrev 2017-06-05 19:13:10 följande:

Om/när det tar slut mellan dig och din sambo så är risken stor att det kommer en ny tjej som då blir styvmamma till ditt barn. Den kvinnan skulle då vara extramamma och sköta om ditt barn under barnets halva uppväxt (varannan vecka). Skulle inte du vara rätt nyfiken? Skulle du inte vara lite orolig över hur barnet hade det? Skulle inte du känna ett visst behov av att "spionera" på den nya? Speciellt om du får signaler om att den nya styvmamman och barnets pappa bråkar.

Jag tror att det är fullt normalt att vilja veta saker om sitt barns vardag och personerna som tar hand om ens barn.
  • Vindpust
    Jw83 skrev 2017-06-05 20:26:29 följande:
    Om/när det tar slut mellan dig och din sambo så är risken stor att det kommer en ny tjej som då blir styvmamma till ditt barn. Den kvinnan skulle då vara extramamma och sköta om ditt barn under barnets halva uppväxt (varannan vecka). Skulle inte du vara rätt nyfiken? Skulle du inte vara lite orolig över hur barnet hade det? Skulle inte du känna ett visst behov av att "spionera" på den nya? Speciellt om du får signaler om att den nya styvmamman och barnets pappa bråkar.

Jag tror att det är fullt normalt att vilja veta saker om sitt barns vardag och personerna som tar hand om ens barn.
    Absolut hade jag det och jag har själv såklart tänkt flera gånger hur det ska vara. Men jag själv hade tagit kontakt och inte spionerat. I det läge vi är i just nu kan jag tycka att det är viktigare för henne att ha en bra och genuin kontakt än för mig eftersom hennes barn är hos mig varannan vecka...
  • Vindpust
    Brumma skrev 2017-06-05 14:30:42 följande:
    Fast det vet väl anser inte hon?

Ser inget fel i att vilja kolla lite snabbt på ngns sida genom en bekant.

En vän till mig började tex träffa en kille hon träffat genom mig. Jag är även vän med hans ex som han har barn med. Hon har ngn gång kollat exets Instagram genom min telefon. Hon är absolut ingen stalkar eller så, men naturligt nyfiken på killens ex och även hans barn :)

Inga konstigheter:)

Varför stör det dig egentligen? Det låter på dig som om du skulle bevilja en eventuell förfrågan från henne, varför har du isåfall problem med att hon tittar då o då genom en väns Instagram?
    Absolut inte har jag nå problem med en förfrågan, tycker bara det är tonårsfasoner att spionera. Varför inte vara rak och skicka en förfrågan jag är ju som med i hennes liv på ett och annat sätt precis som hon är för mitt. Därför tycker jag att spionera känns väldigt fel.
  • Brumma
    Vindpust skrev 2017-06-05 19:13:10 följande:

Vindpust skrev 2017-06-05 21:03:03 följande:

Absolut inte har jag nå problem med en förfrågan, tycker bara det är tonårsfasoner att spionera. Varför inte vara rak och skicka en förfrågan jag är ju som med i hennes liv på ett och annat sätt precis som hon är för mitt. Därför tycker jag att spionera känns väldigt fel.

Fast ni har ingen relation. Alls.

Har ni inte träffats på 2 5 år känns det inte alls konstigt att hon inte väljer att skicka en förfrågan. Det gör man till vänner, inte till ngn man träffat en gång för 2.5 år sedan och ens ex är ihop med. Inte ens om personen ifråga lever med ens barn..
  • Vindpust
    Brumma skrev 2017-06-05 21:29:25 följande:
    Vindpust skrev 2017-06-05 21:03:03 följande:

Fast ni har ingen relation. Alls.

Har ni inte träffats på 2 5 år känns det inte alls konstigt att hon inte väljer att skicka en förfrågan. Det gör man till vänner, inte till ngn man träffat en gång för 2.5 år sedan och ens ex är ihop med. Inte ens om personen ifråga lever med ens barn..
    Vi nej men jag och hennes dotter därmed borde man tänka smart och hålla det hela på en schysst nivå och inte spionera för jag tycker inte att det finns något positivt med det alls.
Svar på tråden Nyfiken mamma